לקראת פטור: 5 מקומות שאסור לכם לפספס בארצות הברית

הפטור מוויזה לארצות הברית וזה ממש הזמן להתחיל להתכונן לטיול עם המשפחה, עם האישה או החבר לעבודה | אספנו עבורכם חמישה מקומות שאסור לכם לפספס

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 15:26 ח בשבט התשפג

לקראת פטור: 5 מקומות שאסור לכם לפספס בארצות הברית
הפארק הלאומי יוסמיטי | , צילום: shutterstock

הפטור מוויזה עבור אזרחי ישראל הרוצים לטוס לארצות הברית מתקרב בצעדי ענק. אמנם לכנסת ולממשלת ישראל ישנה עוד עבודה רבה עד לאישור תכנית ביטול הוויזה אבל אפשר להתחיל להתכונן לטיול ולנופש. אספנו בשבילכם חמישה אתרים שממש כדאי לכם להגיע אליהם במהלך השהות שלכם אצל הדוד סם. 

1. גשר הזהב

גשר שער הזהב (The Golden Gate Bridge) הוא גשר תלוי המחבר בין שני קצותיו של מצר שער הזהב, שהוא נתיב הכניסה למפרץ סן פרנסיסקו מהאוקיינוס השקט. אורכו של הגשר הוא 2,737 מטר, המרחק בין שני מגדליו הוא 1,280 מטר וגובהם 230 מטר מעל גובה פני הים. 

הגשר אמנם לא בצבע זהב אלא נצבע בכתום, אולם נחשב בעיני רבים לאחד מהגשרים היפים ביותר הן מבחינת עיצובו והן מבחינה אסתטית. 200 אלף בני אדם חצו את הגשר התלוי ביום חנוכתו הרשמי, 27 במאי 1937 ומאז חצו אותו כשני מיליארד בני אדם. 

גשר הזהב | צילום: shutterstock

2. כיכר טיימס

כיכר טיימס (Times Square) הוא כיכר עירוני במנהטן שבעיר ניו יורק. מרכז הכיכר במפגש הרחובות 45 וברודוויי. הכיכר נודע עקב שלטי הפרסום הגדולים והנוצצים המכסים את הבניינים מסביבה, והפעילות העסקית המתמשכת בה לאורך כל שעות היממה. הכיכר נקראת על שם המגזין הניו יורקי המפורסם "הטיימס" שהעביר את משרדיו לכיכר בפעם הראשונה בשנה 1905.

הכיכר הוא מקום מושבם של מאות מותגים מכול העולם המספקים חווית קניות לא רגילה, בטח לא עבור ישראלים. הכיכר משתרע בין השדרה השישית והשדרה התשיעית ובין רחוב 39 ורחוב 52.

Times Square |

Times Square | צילום: shutterstock

3. ברוקלין, ניו יורק

ברוקלין (Brooklyn) הוא הרובע המאוכלס ביותר מבין חמשת רובעי העיר ניו יורק. בברוקלין מתגוררים כ-2.7 מיליון תושבים, מהם כ-560,000 יהודים, 23% מאוכלוסיית הרובע. מרבית היהודים המתגוררים ברובע הם חרדים, ומרכז חב"ד העולמי – 770 שוכן בשכונת קראון הייטס שברובע. 

האטרקציה הבולטת ביותר באזור היא פארקי השעשועים הנודעים של קוני איילנד. 

ברוקלין |

ברוקלין | צילום: shutterstock

4. פארק ברייס קניון
הפארק הלאומי ברייס קנייון (Bryce Canyon National Park) הוא פארק מרהיב ביופיו ביוטה עם עשרות אלפי נציבי סלע בצורות שונות פרושים על קניון עצום. הפארק שוכן במדינת יוטה ומהווה יעד עיקרי לכל מי שחפץ בחופשה בארצות הברית. ניתן להגיע לאחת מנקודות התצפית הפרושות על פני מאות מטרים במגוון נקודות סביב הקניון.
הפארק שוכן גבוה יותר מהפארק השכן, הפארק הלאומי "ציון" וגובה שפת הקניון נע בין 2,400 ל-2,700 מטרים. 
פארק ברייס קניון |

פארק ברייס קניון | צילום: shutterstock

5. פארק יוסמיטי
הפארק הלאומי יוסמיטי (Yosemite National Park) הוא פארק לאומי השוכן בחלק המזרחי-מרכזי של מדינת קליפורניה. הפארק התפרסם בזכות צוקי הגרניט התלולים, מפלי המים, הנחלים הצלולים, חורשות הסקוויה הענקית והמגוון הביולוגי שלו.
בפארק ישנן שלוש חורשות של עצי סקוויה ענקית: חורשת מריפוסה (200 עצים), חורשת טואולומי (25 עצים) וחורשת מרסד (20 עצים). סקוויה ענקית הוא בין העצים הגבוהים והעתיקים ביותר.
הפארק הלאומי יוסמיטי |

הפארק הלאומי יוסמיטי | צילום: shutterstock