הכינו את המזוודות: אירופה צפויה לאשר כניסה למתחסנים

הטלגרף הבריטי מדווח כי ראשי מדינות היבשת יקימו דיון על האפשרות לאשר כניסת תיירים מחוסנים. הדיון יתקיים היום בעקבות המלצת הנציבות של האיחוד האירופאי להחזיר את התיירות ולשקם את הכלכלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/21 11:43 כב באייר התשפא

הכינו את המזוודות: אירופה צפויה לאשר כניסה למתחסנים
צילום: shutterstock

מבצע החיסונים בישראל הפך להצלחה שהופצה ברחבי העולם, וכעת יותר מדינות ברחבי הגלובוס משוכנעים ביעילות החיסון. באירופה עוד נמצאים מאחור עם מצב תחלואה חמור, וסגר לילי במדינות רבות, אך גם שם החלו להאיץ את מבצע החיסונים. בעקבות כך הנציבות של האיחוד האירופאי החליטה להמליץ על חידוש התיירות ברחבי היבשת עבור תיירים שחוסנו פעמיים, ובכך לחדש את הענף שנמצא בקריסה כלכלית.

ראשי 27 המדינות הסכימו לקיים היום (ג') דיון בנושא אך גם אם יאשרו לא ידוע מתי תכנס ההצעה לתוקף, כך דווח בטלגרף הבריטי. נכון לימים אלו הכניסה של הישראלים מחוסנים מותרת לכמה מדינות בהן, איסלנד, צרפת וגיאורגיה. מספר מדינות שוקלות גם הן באופן עצמאי לאפשר את כניסתם של מחוסנים לשטח מדינתם, ולפי המגמה נראה כי הכניסה למדינות אירופה תותר עוד לפני שהאיחוד האירופי יגיע להחלטה משותפת.

בגרמניה, צרפת ובריטניה החלו להאיץ את מבצע החיסונים בתוך שטחם ומספר המחוסנים עולה באופן ניכר. בעקבות כך בספרד ובפורטוגל אישרו כניסה לתיירים בריטים מחוסנים, וכנראה בעתיד יאשרו כניסה של מחוסנים גם ממדינות אחרות. ישראל כאמור היא המובילה בעולם במספר המתחסנים לנפש, וייתכן שביותר מדינות ככל שהזמן יחלוף תותר כניסה של תיירים מארץ הקודש.