זמן איכות - תערוכות ומוזאונים שילדים אוהבים!

תערוכות מוזיאונים הם כלי נהדר לחשיפת ילדים לתוכן מעשיר. נעמי גוטקינד-גולן בסקירה מפורטת של כל המקומות המעניינים עבור הגילאים הצעירים.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/06/18 10:38 כט בסיון התשעח

זמן איכות - תערוכות ומוזאונים שילדים אוהבים!
תערוכת הלגו, צילום: סטודיו שון קני

נתחיל בתערוכה הנפתחת ביום שישי 15 ביוני לכבוד שבוע הספר: "צורה לספר". היא מתקיימת ביוזמת מיזם אוצרות הגליל במוזיאון אוצרות בחומה בעכו העתיקה ותימשך עד סוף החופש הגדול, 30 באוגוסט. רואים בה ספרי ילדים בתלת-ממד, ספרים מנגנים וספרים מאוירים בסגנונות שונים ובשפות שונות. מעניין למשל לראות איך דמותו של פינוקיו מקבלת בכל מהדורה ובכל מדינה לבוש וצורה אחרים בהתאם לתרבות המקומית. יהיו גם סדנאות בהן הילדים יוכלו לכתוב ולצייר אגדות מקוריות על פי דמיונם. 12 שקלים לילד, 15 למבוגר.

 צורה לספר

צורה לספר צילום: מיקי איינהורן-נקלבאום

לתערוכת הלגו של האמן הבינלאומי שון קני, שתיפתח בהאנגר 11 בנמל תל-אביב בסוף יולי (26.7.18) ותימשך עד 31 באוגוסט, הילדים בטוח לא יסרבו. יוצגו בה בין היתר אופניים בגודל אמתי, מגדל אייפל, תוכים, דיוקן עצמי של האמן ועוד, מאבני לגו בלבד. לצד אלה יהיו 40 עמדות הפעלה, עמדות מציאות מדומה, מתחם טכנו (עם כלים ורכבים מלגו), ומוצרים נדירים לאספנים שניתן יהיה לקנות במקום. עד ה-15 ביוני מתקיימת מכירה מוקדמת. אגב, היצירה המפורסמת ביותר של שון קני היא עץ ענק מ-380 אלף קוביות לגו.

תערוכת הלגו

תערוכת הלגוצילום: תערוכת הלגו

מחפשים מוזיאון לאמנות נטו? קחו את הילידם למוזיאון יעקב אגם שנפתח בראשון-לציון. מתאים לגילאי 12-6. היצירות הקינטיות של אגם, חלקן מתנועעות, אחרות משנות מראה כאשר נעים מולן מצד לצד, ידועות כמשעשעות ומעניינות את בני כל הגילים. ביקור במקום יכול בהחלט להוות פתיח לקירוב ילדים למוזיאונים בכלל.

מוזאון אגם

מוזאון אגםצילום: עידן גרוס

"צעצועיזם" הוא שמה של תערוכה שתיפתח ב-30 ביוני בגלריה מאירוב בחולון במסגרת העונה הישראלית לעיצוב, ותישאר עד 25 באוגוסט. גם היא יכולה לפתוח נתיב בלב ילדינו לאמנות העכשווית ולהרגיע את חשדנותם כלפי המילים מוזיאון ואמנות. שני אמנים, טל טנא-צ׳צ׳קס וגיל ריבה, מציעים שם לראשונה בעולם את המושג "צעצועיזם" (TOYISM), כזרם חדש בתקשורת החזותית. אומרת צ'צקס:  "הצעצוע הוא לא רק החומר שממנו הוא עשוי, הצבע, המרקם והמקום ממנו בא, אלא גם כל ההקשרים שאנחנו גוזרים ממנו. על אף שהוא מתויג כחפץ של ילדים, הוא מדבר בשפה החוצה גילאים ומעמדות ולכן מאפשרת לנו לעבד חוויות והקשרים טעונים באופן אינטואיטיבי, נטול היררכיות, טיפולי ומרפא". וגיל ריבה מגלה שמאז ילדותו הוא אוסף ניירות קרפ, בלונים, ממתקים מפלסטיק וציוד משרדי ויוצר מהם עבודות אוסף (אסמבלאז'). בגלריה יתקיימו סדנאות לכל המשפחה עם אמנים ויוצרים בנושא צעצועים. הכניסה ללא תשלום בשעות 17:00-20:00 ובימי שישי בשעות 10:00-13:00.

צעצועיזם

צעצועיזםצילום: רן יחזקאל

ואם כבר הגעתם לחולון, אל תוותרו על תערוכת הרטרוספקטיבה של זגמייסטר & וולש במוזיאון לעיצוב. השניים נחשבים למעצבים הגרפיים החשובים ביותר בעולם כיום, ועל התערוכה של המעצב הישראלי פדי מרגי: "חיטה היא חיטה היא חיטה", שנפתחה ב-6 ביוני ותישאר פתוחה עד 20 באוקטובר. מרגי עוסק ב"שקר הגדול של צריכת הראווה" בחברת השפע המערבית. לשם כך לקח מוצרי יסוד יומיומיים ובסיסיים כמו קמח, סוכר ומלח והציג אותם במארזים של גוצ'י, פראדה, נייקי ועוד. למשל ביצי תרנגולת עטופים בעטיפה של ורסאצ'ה, או קופסאות חלב עם הלוגו של חברת אפל. האם המיתוג הופך את צרכי היסוד של האדם לשווים יותר? האם תחפושת מותגי העל משפרת את איכות החיים או גורמת לאושר? האם אריזות יוקרה מוסיפות יופי, נעורים והצלחה או שהן יכולות להיות מלאות גם באוויר, קש, או חול ים? תערוכה מעוררת מחשבה ומרחיבה אופקים ללא ספק.

מוזאון העיצוב

מוזאון העיצובצילום: תערוכה מוזיאון העיצוב סטודיו זגמייסטר & וולש

צילום: עומרי מירון

להשלמת הביקור האמנותי בחולון אפשר להיכנס גם לגלריה חנקין בעיר, שם האמנית אסתר הלפרין מציגה, עד ה-15 באוגוסט, תערוכה בשם "התרנגולים שלי", עם פסלי תרנגול בגובה מטר, בעיצוב הומוריסטי, והבעות כמו אנושיות כמו בושה והתנשאות. הכניסה חינם.

התרנגולים שלי

התרנגולים שליצילום: רן ארדה

במוזיאון ליהדות בבל באור יהודה, פתוחה, עד 31 באוגוסט, התערוכה "ישראל 70: בניית גשרים אומנותיים", עם 25 מיצגים נבחרים של פרויקט שהשתתפו בו 6500  תלמידים יהודים

מ-33 מוסדות חינוך באנגליה, ארצות הברית וסינגפור. הילדים יצרו גרסאות מקוריות ליצירות אמנות ישראליות, ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית והשתתפות תשעה מוזיאונים ישראלים מובילים ובהם מוזיאון ישראל, מגדל דוד, יד ושם, בית התפוצות, המוזיאון לאמנות האסלאם ועוד. כדים, חמסות ושרשראות עתיקות, זכו ל"תרגום מחודש" ואינטרפרטציה אמנותית חזותית, דו-ממדית או תלת-ממדית של הילדים. כך לדוגמה מזוודה של עולה לארץ שהגיעה לחיפה בשנות ה-60 קיבלה תרגום מחודש על ידי תלמידים מלונדון שיצרו מזוודה הטומנת בחובה דגם של העיר חיפה.  

חמסה היא נושא תערוכת הקיץ החדשה של המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים שנפתחה בסוף מאי עם 555 חמסות (לא מספר מקרי כמובן), שיצרו כ-50 אמנים ומעצבים ישראלים מתחומים שונים. בין היתר מיצב גדול של האמן הרב תחומי איתמר פלוג'ה "המצמיח" עיניים לחמסות וחמסת מתכת בגובה מטר וחצי מצופה זהב של אריק וייס. עשרות חמסות מסחריות מסבירות שם מדוע ישראל נחשבת ל"מעצמת חמסות". פתוח עד 24 בנובמבר.

צילום: שי בן אפרים

עייפתם ממקומות סגורים? הגיעו בערבים לתערוכה הכי צבעונית ומוארת בארץ: פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים, מה-27 באוגוסט ועד 5 ביולי. מופעי הלייזר והאור הקסומים יידלקו מ-20:00 עד 23:00. בין היתר יצירות אור של אמנים בינלאומיים מהפיליפינים ועד פינלנד, יצירות אינטראקטיביות המגיבות לתנועות וקולות הקהל, יער המורכב מ-1900 ענפים מוארים, קיר גרפיטי של אור ומים, מופע לייזר צבעוני בשער יפו, נגנים ושחקנים משוטטים בסמטאות. הכניסה חופשית. קסום כבר אמרתי?

צילום: יח"צ



 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן