התשלום לאמנים ביום העצמאות יוגבל

שר הפנים דרעי הודיע כי יאמץ את מסקנות הוועדה שהקים, והרשויות המקומיות לא ישלמו יותר מ-70 אלף שקלים לאמנים ביום העצמאות. בשנים האחרונות גברו הקולות נגד סכומי העתק שמשלמות העיריות לאמנים ביום העצמאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/19 17:37 כד בניסן התשעט

התשלום לאמנים ביום העצמאות יוגבל
הופעת זמרים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

תקציב התשלומים לאמנים ביום העצמאות - יוגבל. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום (ב') כי החל מהשנה הבאה יאכוף משרדו הגבלת תשלום לאמנים המופיעים בבימות ברחבי הערים בליל יום העצמאות. 

ההחלטה מגיעה בעקבות המלצת ועדה ציבורית שהקים דרעי לפני מספר חודשים, שגיבשה כללים לתקצוב אמנים בידי הרשויות המקומיות באירועי יום העצמאות. בשנים האחרונות הלכו ועלו הסכומים שמשלמות העיריות לאמנים השונים להופיע בליל יום העצמאות בבימות בעריהן. וזמרים מובילים גורפים לכיסיהם עשרות אלפי שקלים מהופעה קצרה בליל יום העצמאות, כמותה הן עורכים רבות בלילה אחד.

המלצות נוספות של הוועדה מדברות על חובת התקשרות ישירה עם האמן או עם האמרגן הבלעדי שלו, במטרה לחסוך בעלויות תיווך של חברות הפקה כאלו ואחרות, סיוע של המדינה בתקצוב הופעות בפריפריה, ושיתוף פעולה בין רשויות שונות כדי לחסוך בעלויות.

 שר הפנים אריה דרעי.

שר הפנים אריה דרעי. צילום: אלכס קולומויסקי POOL

בין המלצות הוועדה: חובת התקשרות ישירה עם האמן או עם מייצגו הבלעדי וזאת על מנת למנוע שרשרת של עלויות נוספות. 
קביעת רף עליון לשכר אמן- הוועדה המליצה על קביעת רף עליון להוצאות לכלל הרשויות ולכלל האמנים בסך של עד 70 אלף שקלים פלוס מע"מ להופעת אמן. 
סיוע לפריפריה- הוועדה סבורה שמן הראוי שמשרדי הממשלה ישקלו לסייע בתקצוב הופעותיהם של אמנים באירועי יום העצמאות בערי הפריפריה.
שיתוף פעולה- הוועדה ממליצה לרשויות המאוגדות באשכולות אזוריים לארגן ולהוציא לפועל אירועים בשיתוף פעולה ובכך לחסוך בעלויות.

דרעי אמר עם פרסום ההחלטה: "אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן. הדבר מוביל לגרעונות כבדים לחלק מהרשויות. בנוסף, התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שיפגעו. יש מקום לתת הזדמנות גם לאמנים מקומיים וותיקים שכיום, בחלקם, נדחקים מהבמות הגדולות".