השחקנית והזמרת יונה עטרי הלכה לעולמה

השחקנית והזמרת יונה עטרי הלכה לעולמה בגיל 85. עטרי, האחות הגדולה של הזמרת גלי עטרי והשדרנית שוש עטרי ז"ל, כיכבה בין השאר בהצגה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ובתכנית "רחוב סומסום". נתניהו: "חלק מהמורשת הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/19 10:19 ד באדר ב'

השחקנית והזמרת יונה עטרי הלכה לעולמה
יונה עטרי (משמאל) ומתי עינב בהופעה, 1 באוגוסט 1958, צילום: משה פרידן

הזמרת והשחקנית יונה עטרי הלכה לעולמה אתמול, בבית החולים איכילוב. בת 85 היתה במותה. עטרי ילידת תימן, היא הבכורה למשפחה בת שבעה ילדים, אחותה הגדולה של הזמרת גלי עטרי והשדרנית שוש עטרי ז"ל. משפחתה עלתה לישראל בהיותה תינוקת, והיא גדלה ברחובות. בשנת 1950 הצטרפה ללהקת הנח"ל, ולאחר מכן למדה בסטודיו של תיאטרון הבימה והיתה חברה בלהקת בצל ירוק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר כי עטרי הייתה מופת של כישרון: "מלהקת הנח״ל ועד "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", יונה עטרי הייתה מופת של כישרון בכל דבר שעשתה. גדלנו איתה והיא הפכה לחלק מהמורשת הישראלית. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

https://www.youtube.com/watch?v=ZK_CqgSyPoA

בשנות החמישים והשישים היא השתתפה בהצגות "תל אביב הקטנה"; בה ביצעה שירים כמו "רינה" ו"טיטינה"; במופע "יוסי חזקי-יונה" עם יוסי בנאי ואבנר חזקיהו, ועם אילי גורליצקי ורחל אטאס במחזמר "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" שזכה להצלחה רבה, ובו ביצעה את השירים "זה לא בשבילי" "שיר המריבה" ו"שיר הפיוס"; ובמופע "שוק המציאות" עם גורליצקי.

בהמשך שיחקה בהצגות תיאטרון ובהן "הדיבוק", "מדיאה", "אופרה בגרוש" ו"הביצה". בשנת 1977 השתתפה במופע "זהו בידור". בשנת 1982 חזרה לתפקיד ב"שלמה המלך ושלמי הסנדלר" בהמשך שנות השמונים כיכבה בסדרה "רחוב סומסום".

בנוסף, עטרי השתתפה בסדרה "משפחת עזאני" בערוץ 2, ובקולנוע בסרט "השכונה שלנו", בתפקיד אשתו של שייקה אופיר.