הפרויקט של תיאטרון אספקלריא באמריקה

״תיאטרון אספקלריא״ יוצאים בפרויקט למציאת תורמים באמריקה הצפונית לגיוס דחוף של 2 מיליון שקלים״

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/18 10:09 כ בטבת התשעט

הפרויקט של תיאטרון אספקלריא באמריקה
תיאטרון אספקלריא, צילום: מוקי שוורץ

״תיאטרון אספקלריא״ יוצאים בקמפיין מסוג אחר לציבור בישראל וברחבי העולם, תמליצו או תשדכו תורמים פוטנציאליים לקראת מסע התרמה שיתקיים בחודש ינואר בארצות הברית וקנדה. הסיבה לנסיעה החריגה והדחופה היא בעקבות מצב כלכלי שאליו נקלע הפרויקט בפיתוח ״משכן בית הרופא״ ברחוב הנביאים במרכז העיר ירושלים.

לתיאטרון אספקלריא ובכלל לתרבות היהודית אין אולם תיאטרון מכובד ומכבד את הקהל, זו מציאות עגומה ובלתי נתפסת. לתיאטרון היהודי הגדול בישראל יש אולם של 50 מקומות בסביבה תעשייתית רועשת וחסרת השראה, בוודאי לא כזו שהייתם רוצים לצאת אליה לבילוי ערב עם בת/בן הזוג. אין ספק שאולם בית שמזוהה כמרכז לתרבות הבמה היהודית ישלים את מהפכת התרבות בעיר.

לפני כשנתיים החל הרעיון לקרום עור וגידים – נמצא אולם חלומות ברחוב יפיפה עתיק וירושלמי, בית הרופא ברחוב הנביאים, אולם שהיה מוזנח 15 שנה. "תיאטרון אספקלריא" לא קיבל אולם כפי שקיבלו גופי תרבות אחרים בעיר אך מצא מקום ושכר אותו בכספו הדל, תוך הבטחה של משרד התרבות ועיריית ירושלים שהם יעזרו במימון השיפוץ. ההבטחה קוימה. התיאטרון קיבל תקציב של שני מיליון שקלים מתוך ארבעה נדרשים על מנת לשפץ את האולם. הבעיה היא שמדובר בכסף מותנה, הגופים דורשים מימון תואם שקל תמורת שקל. במידה והתיאטרון לא יצליח לגייס שני מיליון שקלים, העירייה ומשרד התרבות יעבירו את הכסף לגופים אחרים.

מאחר והזמן אוזל, בתיאטרון הוחלט לצאת לנסיעת חירום באמריקה הצפונית כדי לנסות להציל את הפרויקט ולפגוש תורמים שאולי ירצו לתרום לפרויקט החשוב. מאחר והתיאטרון אינו מתעסק בגיוס תרומות מאז הקמתו רשימת התורמים קצרה מאוד ועל כן החליטו לפנות לציבור על מנת לקבל סיוע של רשימת שמות לתורמים פוטנציאליים.

מנכ״ל ״תיאטרון אספקלריא״ חגי לובר אמר: "לתיאטרון אין קשרים משמעותיים עם אנשים שיכולים להיות שותפים במעשה העצום של בניית בית תרבות יהודי בירושלים. על כן בצעד חריג החלטנו לפנות לציבור שמכיר אנשים שיכולים לתרום סכומים משמעותיים לבניה ולשיפוץ גם תמורת כך שהבניין כולו יקרא על שמם. אנו מבקשים ממי שמכיר אנשים העוסקים בגיוס תרומות להפנות אותו לתיאטרון. עתיד משכן בית הרופא בסכנה״.