הכירו: ה"אלטרנתקווה" - המנון התקווה מזווית אחרת

אומנים עם מוגבלות, חוגגים עצמאות אלטרנטיבית בטקס הוקרה למובילי העצמאות החברתית. מאות אומנים עם מוגבלות מאתגרים את הסטיגמה ומכריזים: "אל תכירו אותנו רק בגלל המוגבלות שלנו, אלא פשוט דרך האומנות שבתוכנו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/18 09:09 כד בסיון התשעח

הכירו: ה"אלטרנתקווה" - המנון התקווה מזווית אחרת
מתוך הקליפ, צילום: צילום מסך

פסטיבל צמי"ד יערך בירושלים בתאריכים ה 10-14.6, עם למעלה מ 70 הפקות מגוונות של אנשים עם וללא מוגבלות, במסגרתו יעלה המופע "פורשות כנפים" - מופע מיוחד של קבוצת בנות חרדיות המתמודדות עם תסמונת דאון, המועסקות במקומות עבודה שונים. לדברי השותפים בפרוייקט, הם לא רואים את העסקת הבנות כ"שילוב", אלא כחלק טבעי, כאשר כל אחד ואחת תורם ונתרם מהתהליך. המופע האומנותי מתאר את סיפוריהן האישים של הבנות, תוך התייחסות לאתגרים, לדילמות ולהזדמנויות הנוצרות במקום העבודה, כמו גם בדרך למציאתו.

צפו: ה"אלטרנתקווה"

ערב הפתיחה יחל השנה לראשונה בטקס הדלקת 'מנורת העצמאות' לציון 70 שנות עצמאות לאנשים עם מוגבלות. טקס הוקרה בו ידליקו 7 מובילים חברתיים את קני המנורה, כל אחד פורץ דרך בתחומו, כשמוגבלותו הניעה אותו לאפיקים של עשייה ותרומה למען הכלל. בין מדליקי המנורה: אלכס פרידמן - תסריטאי ומייסד 'נכה לא חצי בן אדם' ומוביל המחאה להגדלת קצבאות הנכות. אורן הלמן - סמנכ"ל חברת חשמל ומוביל החקיקה לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, וניצן צליק - רכזת תא 'סמן' באוניברסיטה העברית, פועלת לשילוב אקדמי של סטודנטים עם מוגבלות, ולהנגשת המרחב הפיזי והחברתי באקדמיה.

לכבוד הטקס נכתב המנון התקווה באופן מחודש - 'האלטרנתיקווה' אשר נכתב ומבוצע על ידי אומנים עם מוגבלות, חברי להקת 'החוש השישי', שמציעים לחברה הישראלית אלטרנטיבה בכל הנוגע ליחס החברה לאנשים עם מוגבלות, במסר חד ונוקב.