החמישיה: דירוג 5 הסיפורים המרגשים ביותר בספורט

עונת 2018\2019 בליגת העל נפתחה בהפתעה כאשר העולה החדשה, הפועל חדרה החזיקה לא מעט זמן במקום הראשון בטבלה. הסיפור של חדרה לקח אותנו אחורה בזמן והחלטנו לדרג את חמשת הסיפורים המרגשים בספורט. בואו להיזכר איתנו ברגעים המרגשים. צפו

חדשות כיפה גלעד כהן 15/10/18 18:47 ו בחשון התשעט

החמישיה: דירוג 5 הסיפורים המרגשים ביותר בספורט
צילום: עיצוב כיפה

הפועל חדרה נמצאת במקום השני בליגת העל בכדורגל אחרי תשעה מחזורים. כן, העיר עם הארובות ליד חוף הים, צפונית לנתניה, עיר עם 93,000 תושבים שההיסטוריה שלה בכדורגל מסתכמת בכמה עונות בליגה הבכירה, אבל את רוב הזמן היא בלתה בליגות הנמוכות נמצאת בכיפה של ליגת העל.

אומנם זו עדיין רק ההתחלה של עונת 2018\2019 בליגת העל אבל הסיפור של הפועל חדרה, שעלתה מליגה א' לליגה הלאומית, משם, אחרי עונה אחת לליגת העל ועכשיו נמצאת כמעט בראש הטבלה הוא סיפור אנדרדוגי, סיפור של דוד נגד גולית שאנחנו אוהבים כל כך.

בגלל שאנחנו יהודים, שניסו להשמידם ולכלותם כל כך הרבה פעמים בהיסטוריה ופעם אחרי פעם אנחנו, מעטים מול רבים, חלשים נגד חזקים, מכביסטים מול חדרתים, אנחנו מכורים לסיפורי גבורה. גם אם זה רק ספורט, כמו ששרה אז דפנה דקל. 

אז החלטנו לדרג לכם בפינתנו החדשה #החמישיה, את חמשת הסיפורים המרגשים בעולם הספורט:

במקום החמישי: מכבי תל אביב עם נס ז'לגירס

למרות שלמכבי ת"א היו לפני שנת 2004 כבר שלושה גביעי אירופה בארון, המשחק הזה ביד אליהו זכור לכולם כמשחק שהוגד כ"נס" -  "נס ז'לגיריס". ב-8 באפריל 2004 מכבי תל אביב פגשה את ז'לגיריס קובנה במסגרת המחזור האחרון של שלב הטופ 16 ביורוליג, בהיכל הספורט יד אליהו בתל אביב. מכבי, שעברה עונה לא טובה פיגרה כמעט כל המשחק. למרות זאת בדקות הסיום הצליחה מכבי, לאחר שנראה כי אפסו סיכוייה לנצח לצמצם בזמן קצר את הפער. בשניות האחרונות ממש כשהשעון מראה על שתי שניות בדיוק, מסר גור שלף כדור ארוך כמו בפוטבול לעבר דריק שארפ שתפס את הכדור, כדרר פעם אחת, זרק וקלע שלשה דרמטית שהשוותה את התוצאה וכפתה הארכה.

מכבי תל אביב ניצחה במשחק זה, לאחר הארכה, 99:107. מכבי העפילה לשלב הפיינל פור של המפעל, שהתקיים בתל אביב, שבסופו זכתה בגביע היורוליג בפעם הרביעית בתולדותיה.

במקום הרביעי: נבחרת הכדורגל של דנמרק ביורו 1992

מלבד היותה מדינה שהצילה יהודים רבים בזמן מלחמת העולם השנייה, לדנמרק יש הישג בכדורגל העולמי שאי אפשר לשכוח. נבחרת דנמרק לא הייתה אמורה להשתתף בכלל בטורניר היורו בשנת 1992. דנמרק נכנסה לטורניר בו השתתפו 8 נבחרות בלבד בגלל פרישתה של יוגוסלביה מהטורניר בעקבות המלחמה בחבל הבלקן. דנמרק, הייתה הסגנית של יוגוסלביה במוקדמות והיא החליפה את יוגוסלביה בטורניר.

אחרי שניצחה את הולנד בחצי הגמר, פגשה דנמרק את גרמניה בגמר היורו, ניצחה אותה 0:2 וזכתה לראשונה בתולדותיה בטורניר היורו. כך הפכה דנמרק מנבחרת שלא הייתה אמורה בכלל להשתתף בטורניר לנבחרת שזכתה בו. 

https://www.youtube.com/watch?v=SxQmjYlCzaE

במקום השלישי: הפועל ירושלים בכדורסל זוכה בתואר אירופי נגד ריאל מדריד

הפועל ירושלים תמיד נחשבה כאנדרדוג לעומת מכבי ת"א ששלטה שנים ביד רמה בליגה והוגדרה כקבוצה של המדינה. בשנת 2004 השתתפה הפועל ירושלים הצנועה בטורניר השני בחשיבותו באירופה - גביע היול"ב. מי שאימן את הקבוצה אז היה שרון דרוקר הצעיר. בין השחקנים שעמדו לרשותו היה גם הישראלי הראשון שנבחר בדראפט ה-N.B.A - דורון שפר (שחזר באותה תקופה בתשובה). הפועל הגיע לגמר היול"ב נגד ריאל מדריד הגדולה. רק מהפרשי התקציב בין הקבוצות היה ניתן להמר בשקט שהגביע ילך לריאל והפועל תוכל להישאר עם המחמאות על ההישג לשחק בכלל בגמר. 

הפועל ירושלים עשתה היסטוריה באותו הערב כשניצחה בגמר 72:83 את ריאל מדריד וזכתה בגביע אירופי לראשונה בתולדותיה. דורון שפר הוביל את הפועל לניצחון כשסיים עם 15 נק' ובאפיסת כוחות,  קלי מקארתי סיים עם 22 נק' ונבחר ל-MVP, ויל סולומון סיים עם 15 ושרון דרוקר עם הגביע ביד.

במקום השני: לסטר סיטי זוכה באליפות אנגליה

עד שנת 2016, ככל הנראה אף אדם ממוצע לא שמע על מועדון הכדורגל האנגלי "לסטר סיטי". הוא מן הסתם שמע על מנצ'סטר יונייטד, על ליברפול וארסנל, אבל על לסטר, כנראה שלא.

שנה לפני הזכייה ההיסטורית של לסטר, הקבוצה הסתכלה על כל הפרמייר-ליג (הליגה האנגלית) מלמטה. עד ה-18 באפריל 2015, לסטר הייתה ממוקמת במקום האחרון בטבלה, ונראה שרק נס יציל אותם מירידה לליגת המשנה. מי שהיה מעז להעלות על דעתו שהקבוצה הצנועה הזו תניף את תואר אלופת אנגליה כעבור שנה אחת בלבד, בוודאי היה נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. אבל לסטר סיטי שבמשך עונה שלמה נחשבה לאפיזודה חולפת, עשתה היסטוריה וזכתה באליפות אנגליה.

בבריטניה אגב, בדקו ומצאו כי 11 שחקני ההרכב הראשון של הקבוצה עלו למועדון כ-20.5 מיליון ליש"ט, בעוד עבור החלוץ האנגלי, ראחים סטרלינג שילמה מנצ'סטר סיטי לליברפול 49 מיליון.

https://www.youtube.com/watch?v=NgEPx6ZBiOU

במקום הראשון: הדרך ההזויה של סטיבן בראדבורי למדליית הזהב

סטיבן ג'ון בראדבורי הוא מחליק על קרח אוסטרלי בתחום ההחלקה המהירה במסלול קצר (מניח שלרובכם זה נשמע כמו סינית), שהפך ב-2002 לספורטאי האוסטרלי הראשון שזוכה במדליית זהב באולימפיאדת החורף.

אז זאת הדרך המוזרה או אולי מלאת המזל בה הצליח ברדבורי לזכות במדליית הזהב. באולימפיאדת סולט לייק סיטי התחרה בראדבורי במרוץ ל-1000 מטר כאשר הוא חסר סיכוי ממשי למדליה. הוא עבר פציעה קשה ששיבשה את הכנותיו, והיה מבוגר יותר מהדור החדש של המחליקים.

(חייבים לראות כדי להאמין)

בראדבורי ניצח במקצה המוקדם שלו ועלה בקלות לרבע הגמר – ומכאן החלה שרשרת של אירועים כנגד כל הסיכויים, שהביאו לו את שעתו היפה ביותר.

ברבע הגמר הגיע בראדבורי שלישי במקצה שלו, וכיוון שרק שניים היו מיועדים לעלות לחצי הגמר – חשב שנשר מהמשך התחרויות. אולם מאוחר יותר התברר כי המחליק שסיים שני נפסל. בראדבורי קודם למקום השני וזכה בכרטיס לחצי הגמר.

בעצה אחת עם מאמניו הגיע בראדבורי למסקנה כי מול המתחרים הטובים בעולם, שהיו צעירים ממנו ובכושר טוב ממנו, אין לו סיכוי רב להתחרות בסיבולת ובמהירות. במקום זאת, עדיף לו להחליק בצורה בטוחה רחוק מהדבוקה, ולקוות שהמתחרים האחרים בלהיטותם לנצח ייקחו סיכונים ואולי ימעדו. בחצי הגמר עמד בראדבורי בטקטיקה שהגה עם מאמניו, וברוב המירוץ השתרך במקום האחרון. אולם התנגשות בין שלושה מתחרים שנפלו על מסלול הקרח אפשרה לו להשתחל למקום השני, ולזכות בכרטיס לגמר.

בגמר השתרך בראדבורי במקום האחרון במשך המרוץ כולו. בהקפה האחרונה לקראת הסיום, כאשר ארבעת המתחרים האחרים נאבקים על המדליות, מעד אחד מהם וגרם להתנגשות המונית, וכל הארבעה התרסקו על מסלול הקרח. בראדבורי המופתע, שהיה היחיד שנותר על רגליו, החליק אל מעבר לקו הסיום – וזכה מן ההפקר במדליית הזהב, הראשונה אי פעם של ספורטאי ממדינה כלשהי בחצי הכדור הדרומי באולימפיאדת החורף.