החופה המוארת: בגלריית המקלט מצדיעים לרוקמות האור

החופה לזכר אורי אנסבכר הי"ד נרקמה ממאות חתיכות רקמה של נשים מרחבי הארץ והעולם, עוברת בין חתונות רבות, והערב בגלריית המקלט היא תוצג לפני מאות ממשתתפות המיזם והרוקמות השונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 11:26 ה באב התשעט

החופה המוארת: בגלריית המקלט מצדיעים לרוקמות האור
צילום: גלריית המקלט

הערב יתקיים אירוע הוקרה לרוקמות החופה לזכר אורי אנסבכר הי"ד שנרצחה בפברואר השנה.
כ-5,000 נשים לקחו חלק בפרויקט "רוקמות אור" אותו יזמה בת שבע סדן, ורקמו כל אחת פיסות בד מהם נתפרה חופה ייחודית ויריעת בד עצומה, שהן סמל ואות לעומק האחדות הנשית ועדות לכאב המשותף.  

"רקמה היא דבר פשוט ונשי" אומרת סדן, "לא פוליטי ולא מפלג, ולכן נשים רבות שמחו לקחת חלק ולהרגיש שהן מתחברות יחד לדבר גדול יותר". רוקמות שונות השתתפו במיזם מכל הגילאים המגזרים ומכל רחבי הארץ והעולם, מילדות קטנות עד נשים מבוגרות שמצאו עצמן מתרגשות מהמיזם ורוקמות אור.  

כל רקמה הגיעה עם סיפור מיוחד מאחוריה, היו רקמות שהגיעו מנשים מגוש קטיף שרקמו על חולצות כתומות שנקרעו בימי הגירוש מהגוש, רקמה מיוחדת הגיעה משלה שורשן שבעלה דורון נרצח בכפר דרום, את הרקמה היא עשתה על כיפה שסרגה לו ולא הושלמה לאחר הרצחו. רקמה נוספת שרגשה במיוחד את סדן הגיעה מאישה ששהתה עם בנה בבית חולים בניו יורק והרגישה שעל ידי הרקמה היא מתחברת למתרחש בארץ.

 

 

הערב יתקיים אירוע הוקרה לרוקמות החופה בו תוצג החופה בגלריית המקלט בירושלים, תשא דברים נעה לאה כהן מנהלת הגלרייה ובת שבע סדן יוזמת הפרויקט, יוענק שי לכל רוקמת ויתקיים מפגש נשי ומרגש בין כל הרוקמות שלקחו חלק ביצירת החופה. 

החופה שנרקמה על ידי עדינה גת מאפוד, נחנכה בל"ג בעומר השנה בחתונתם של נדב ונעה קולמן, וניתנת להשאלה דרך דף הפייסבוק של רוקמות אור. לדברי סדן, החופה נמצאת בתפוסה מלאה וכרגע הוזמנה לחתונות עד סוף אוקטובר. 

מעבר לחופה שנרקמה מאוסף הרקמות, מיד לאחר תשעה באב יתלה ברובע היהודי מייצג ענק המאגד את כל אלפי הרקמות שהגיעו במסגרת הפרויקט ולא נכנסו לחופה.