צוחקים מצד ימין: ביקורת מופע

מופע ההשקה של נועם יעקובסון וגדי וייסברט היה סולד אאוט לחלוטין, על מה הם צחקו ולמי הם מכוונים? והאם מגזריות היא יתרון או חיסרון? ביקורת מופע

חדשות כיפה אסף חן 08/02/16 13:28 כט בשבט התשעו

צוחקים מצד ימין: ביקורת מופע
יחצ, צילום: יחצ

מופע בכורה שהופך לסולד אאוט מוחלט זה תענוג גדול, במיוחד שמדובר בשני החבר'ה המוכשרים נועם יעקובסון וגדי וייסברט שחברו יחד למופע הומור סאטירי חדש - 'בשינוי' שעלה לראשונה במוצאי שבת האחרונה.

הגענו אל ה'גולה' בפתח תקווה שהייתה מפוצצת עד אפס מקום ואפילו קצת מתחת לאפס וצפינו במופע מושקע מלא הומור מושחז. יעקובסון שמוכר לרובנו מהתכניות 'לאטמה' ו'הכל שפיט' החליט לקחת את כל ההומור והדמויות אל הבמה והשילוב שלו עם וייסברט מצוין וזורם.

הכתיבה של המופע מושקעת וערוכה היטב כשהשניים מחליפים תלבושות ותחפושות, זאת למרות כמה מערכונים שהיו מעט ארוכים מידי. על אף שבסלוגן המופע נכתב "מופע חוצה מגזרים" השימוש בביטוי שונה מאשר בדרך כלל. המופע בהחלט חוצה את המגזרים, אך מבחוץ... והוא מגזרי במיוחד. בדומה ללאטמה גם המופע החדש ימני לחלוטין ומלבד המערכונים המצחיקים על המגזר הדתי הוא כולל גם מערכונים פוליטיים שמכוונים באופן ישיר לציבור הימני.

(צילום: שלום מנדל)

מערכון ה"גוי של שבת" בו הוצג בהומור נושא האמירה לנוכרי בשבת, היה אחד המשעשעים שבמופע כמו גם המערכון המגזרי על תופעות החתונה שם סיפר נועם מניסיונו ארוך השנים בעולם החתונות עם להקת 'עניין אחר'.

על אף שזאת הייתה הצגת הבכורה שלא הייתה חפה מתקלות בעיקר טכניות, נהנינו מאד מההצגה ותחושת ההתנצלות של השניים על כך שמדובר בהצגת בכורה הייתה מיותרת לחלוטין ורעמי הצחוק של הנוכחים לאורך הערב יעידו על כך ללא ספק.

אין ספק שמדובר בהצגה איכותית שמתאימה לקהל דתי ימני, שכן מי שאינו משתייך לשני המגזרים האלו יחד יתקשה להבין או לצחוק מהתכנים. יש שיגידו שהקהל הממוקד של ההצגה הוא חיסרון שכן הוא מגביל את קהל היעד של יעקובסון ווייסברט, אך ניסיון העבר של יעקובסון שהגיע דרך מערכוני יוטיוב ימניים להפליא אל הערוץ הראשון כשחקן שהגיש את פינת ספירת העומר והיה אחד השחקנים הראשיים ב'הכל שפיט' גלגולה הטלוויזיוני (והמעט פחות מוצלח) של 'לאטמה', מלמד כי יש קהל גדול שצמא לתכנים מסוג זה וכרגע מדובר בוואקום תרבותי גדול אליו נכנסים יעקובסון ווייסברט בצורה מוצלחת במיוחד. לכו לראות ולצחוק במלוא הפה.

(צילום: שלום מנדל)

(צילום: שלום מנדל)