להקת ה-Maccabeats תגיע לישראל

להקת הבנים היהודית המצליחה בעולם תחזור לישראל במסגרת מסע ההופעות העולמי בקיץ הקרוב. המופע יותאם לציבור הדתי לתקופת "שלושת השבועות"

חדשות כיפה אורי פולק 15/06/11 16:03 יג בסיון התשעא

להקת ה-Maccabeats תגיע לישראל
יח"צ, צילום: יח"צ

להקת הבנים היהודית המצליחה בעולם, ה-Maccabeats, תגיע לישראל בקיץ הקרוב כחלק ממסע ההופעות העולמי של הלהקה. ההופעה תעלה בעוד כחודש והיא תתואם במיוחד לציבור הדתי, לתקופת "שלושת השבועות".

ה- Maccabeatsפרצו לתודעה העולמית לאחר שבחג החנוכה האחרון חידשו חבריה את הלהיט Dynamite בשיר יהודי מקורי לכבוד החג, שזכה בלמעלה מ-5,000,000 צפיות באתר שיתוף הוידאו "יוטיוב". חברי להקת האקפלה הינם תלמידי או בוגרי הישיבה יוניברסיטי, שהספיקו כבר להתראיין לרוב כלי התקשורת המרכזיים בעולם ואף הופיעו בישראל לראשונה בחורף האחרון.

יחיאל פישמן, נציגם של להקת המכביטס בישראל ומפיק המופעים, סיפר כי "לאחר ההצלחה האדירה בהופעתם בועידה העולמית של בני עקיבא בחורף האחרון הוצפנו בפניות מטעם ארגונים, מוסדות ורשויות מקומיות שביקשו לארח את חברי הלהקה להופעה. לאחר שהתפנו מלוח הזמנים הצפוף, הצלחנו להביא את הבנים לישראל למסע הופעות ברחבי הארץ".

פישמן הוסיף כי לאחר שכל הכרטיסים להופעה הקודמת בארץ נמכרו תוך זמן קצר, הוחלט להפיק מספר הופעות, אשר חלקן יהיו פתוחות לקהל הרחב, בכמה אזורים ברחבי הארץ. המופע המרכזי יתקיים בבית העם בירושלים ומועדן של יתר ההופעות יסגר כבר בימים הקרובים.

חברי הלהקה יגיעו ארצה, למעשה, בעיצומם של ימי "שלושת השבועות", תקופה האסורה בשמיעת כלי נגינה על פי ההלכה. ואולם, היות וחברי הלהקה אינם מסתייעים בכלי נגינה, הרי שההופעות מתאימות, הלכתית, לציבור הדתי. "ללהקת המכביטס אין בעיה להופיע בתקופה זו מכיוון שהשירה שלהם היא ווקאלית בלבד, ובתקופה זו כל רשתות הרדיו הדתיות משדרות רק מוזיקה ווקאלית" מסביר פישמן.