כשאהרן רזאל קם מהפסנתר

מבקר המוזיקה נתנאל לייפר על מופע ההשקה המוצלח לאלבומו החדש של אהרן רזאל - האיש בקצה המנהרה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/06/15 13:27 כג בסיון התשעה

כשאהרן רזאל קם מהפסנתר
אריה הנץ, צילום: אריה הנץ

הזמר והיוצר, אהרן רזאל השיק אתמול בערב (ג') את אלבומו העשירי החדש - 'האיש בקצה המנהרה' בזאפה ירושלים שהיה מלא עד גדותיו. כפי שכתבתי בעבר, אינני חסיד של הופעות השקה שהופכות פעמים רבות לנגינה רצופה של האלבום החדש והלא מוכר עדיין לקהל מבלי לבצע כמעט מלהיטי העבר. גם רזאל חטא בעבר בכך, בתור מי שהשתתף בהופעות ההשקה של שלושת אלבומיו האחרונים אני יכול לומר שרק אתמול בערב הרגשתי שאהרן רזאל הפנים סוף סוף את התמהיל המדויק להופעות השקה.

מלבד האלבום החדש שהושק, השיק רזאל גם את להקת ההופעות החדשה שלו בניהולו המוזיקלי של המעבד, ערן קליין. לפני המופע רשמתי בראשי לשאול לאחר המופע את אהרן מדוע הוא החליף את הלהקה הקבועה והמצויינת בהחלט שלו איתה צעד כבר כמה שנים. כמה דקות בתוך המופע והתשובה פשוט צפה מאליה.

רזאל היה נראה הרבה יותר משוחרר על הבמה, לראשונה אני חושב בקריירה המוזיקלית הארוכה והעשירה שלו הוא כמעט ולא ישב ליד הפסנתר במהלך ההופעה. רזאל החליט לשנות כיוון מהסגנון בו הופיע בעבר והפך להרבה יותר זמר מאשר עוד נגן על הבמה, כשהוא מסתמך על נגינת הקלידים של קליין ושאר חברי הלהקה המוכשרים (עידו גונן - בס, נחמן הלביץ - גיטרה חשמלית, אביב בונן - תופים). העיבודים היו ספונטניים יותר וניכר היה שזאת ההופעה הראשונה יחד מה שלטעמי הוסיף חן בפני עצמו למופע.

על אף היותו שועל במות וותיק ומנוסה, ניכר היה שרזאל מתרגש מהשקת האלבום החדש שיצא באמצעות קמפיין הדסטרט מוצלח במיוחד שהפך לחיבוק עמוק של המאזינים והתעשייה לזמר הוותיק, המוכשר והאהוד. המופע נפתח בשיר הראשון של האלבום "ימי צפת" בו עדיין ישב רזאל ליד הפסנתר כאילו מתקשה להיפרד מהעמדה הזו אך לאחר כמה שירים קם רזאל ונטל את המיקרופון לידיו.

במופע התארח אחיו הבכור של אהרן רזאל, יונתן רזאל שביצע עימו את הדואט שמופיע גם באלבום החדש (כמו בכמעט כל אלבומיו של אהרן בהם שר יונתן דואט) "מחי ומסי" פיוט ספרדי מתוך הסליחות במנגינה העממית וגם כמה משיריו של יונתן (בין הצלילים, קטונתי). אורח נוסף היה העיתונאי ידידיה מאיר שהתארח לראיון קצר, מבודח ומשעשע בו שוחח עם אהרן על שיריו ועל האלבום החדש כשהוא מקריא את השיר 'ימי צפת' כשירת משוררים.

רזאל שילב במהלך כל המופע בין שיריו החדשים לבין הישנים והמוכרים להם חיכה הקהל יותר מכל. אחד הביצועים הטובים של הערב היה ביצוע עצמתי ללהיט "כל אדם צריך לצעוק" מתוך אלבומו השלישי והמשובח "זמן הגאולה" כשהקהל הגיב בהתלהבות ומחא כפיים ארוכות.

האלבום החדש של רזאל מסתמן כאלבום אינטימי ורגוע יחסית לאלבומיו הקודמים של רזאל, הוא בחר לעסוק במחשבותיו הפנימיות ובתובנות אישיות שלו ופחות ליצור להיטי רדיו קופצניים אם כי במקרה של רזאל כמעט כל שיר יכול להיות להיט פוטנציאלי.

בשבועות הקרובים יקיים רזאל סבב הופעות השקה (הבאה בתל אביב) לאלבום החדש, ממליץ בחום להגיע ולצפות במוזיקאי המוכשר הזה בפעולה.

[embed]

]