האיש שעולה לבמה כדי להישאר עליה לנצח

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר בביקורת מופע על עדי רן בליין החדש המצוין "רוק אנד רוח" בו מתארחים מיטב אמני הרוק היהודי המקורי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/08/15 17:09 ו באלול התשעה

האיש שעולה לבמה כדי להישאר עליה לנצח
נתנאל לייפר, צילום: נתנאל לייפר

עדי רן הפציע בסערה לפני כ-15 שנה עם אלבומו הראשון והמצוין 'האחרון שבעם' מאז הוציא עוד כמה וכמה אלבומים הופיע כמעט בכל בימה אפשרית אבל כמעט תמיד רק הוא והגיטרה האקוסטית מלאת המדבקות שנדמה שהן אלו שמחזיקות אותה שלמה. ביום חמישי האחרון פתח עדי רן את ליין ההופעות החדש 'רוק אנד רוח' ב'כאוס' ברחוב המקצוע בתל אביב והפעם בליווי להקה רוק מצוינת שהפתיעה לחלוטין ברמת הביצוע שלה.

את הערב פתח היוזם של כל ליין ההופעות שיתקיימו מידי שבוע, הזמר והיוצר אורי אדלר, שביצע יחד עם להקת "האדלרים" שלו את שיריו בביצועי רוק מצוינים. בלט במיוחד הגיטריסט שלום חסון שהסולואים והריפים שלו פשוט הרימו את המשתתפים טפח מעל המציאות. אדלר ולהקתו יחממו את כל ארבעת המופעים שמתוכננים ב'כאוס' בחודש הקרוב מידי יום חמישי.

אחריהם עלה עדי רן וביצע שירים כמעט מכל אלבומיו (מלבד האחרון 'גלגל של הצלה') בליווי להקת האדלרים שליוותה אותו בעיבודי רוק סוערים במיוחד. בדרך כלל מופיע רן עם גיטרה אקוסטית אך הפעם הוא בחר להופיע עם גיטרת סטראט חשמלית שהשתלבה נפלא בעיבודים הבועטים של חברי הלהקה.

עדי רן ביצע את להיטיו במלוא האנרגיה ובמופע ארוך ומושקע שזכה לתשואות רבות כשהוא לא מנסה אפילו להסתיר את שביעות רצונו מהביצועים של הלהקה לשיריו. כשהוא מארח את הזמר יוסי הופמן ללהיט המשותף שלהם 'ושמרו'. רן גם בחר לפרגן לנער צעיר ונלהב, נהוראי בוחבוט, בוגר התכנית 'הקול הבא' איתו ביצע את השיר 'נקודות של כיסופים'.

אם אצטרך לסכם את המופע, התחושה היא שלמרות שעדי רן היה מפורצי הדרך של הז'אנר היהודי המקורי הוא עדיין נותר האחד והיחיד. אין עוד אף אחד שנשמע כמוהו או אפילו מזכיר אותו, כמויות האנרגיה שנוטפות ממנו הן יחידות מסוגן. התחושה כל הזמן היא שעדי רן עולה לבמה כדי להישאר עליה לנצח. הטוטאליות שלו בביצועים ורשימת השירים הבלתי נגמרת של חיית הבמה הזו מסמנים אותו כתופעה חד פעמית שהייתי ממליץ לכל אחד לראות וליהנות ממנה.

מי שהוסיף להנאה היה המקום החדש המושקע מאד מבחינת הציוד והסאונד האיכותי ממנו נהניתי מאד. ה'כאוס' מכיל כ-50-60 מקומות בצורה נעימה ונוחה ועם מקומות חנייה נוחים בקרבת מקום.

בשבועות הקרובים יופיעו ב'רוק אנד רוח' מלך הבלוז היהודי, לייזר לויד, להקת הרוק של אופיר בן עמי (איפה הילד) 'איבי הנחל' והזמר והיוצר יהודה לויכטר. אדלר מקווה שהליין יהפוך למסורת של הצלחה ובמקום יתקיימו הופעות נוספות של רוק יהודי מקורי בסאונד נפלא, בצורה נעימה ונוחה ועם בירות קרות ומוזלות יחסית. ממליץ בחום.