אלפים בפסטיבל הכלייזמרים בירושלים

אלפים גדשו את גן האמנות של מוזיאון ישראל וצפו בהרכבים רבים מרחבי העולם ובזמר דוד ד'אור שסחף את הקהל בשיריו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/08/15 17:26 יט באב התשעה

אלפים בפסטיבל הכלייזמרים בירושלים
יח"צ, צילום: יח"צ

למעלה מ-2000 איש רובם חובשי כיפות (ומבוגרים) מילאו אמש את גן האומנות של מוזיאון ישראל בירושלים שם נערך מופע חובק עולם של מגוון כליזמרים שהגיעו לפסטיבל מכל רחבי העולם.

50 נגני כליזמר בינלאומיים הגיעו מרחבי העולם אל מוזיאון ישראל, והשמיעו יצירות מוכרות ומפורסמות. נגני הכליזמר, המגיעים מתרבויות מוזיקליות שונות, נתנו כל אחד מהגוון שלו כתוספת לנגינת הכלייזמרים הקלאסית. כל אלו בוצעו בעזרת נגנים רבים שניגנו יחד על הבמה הייחודית וליוו את ההרכבים שהגיעו כאמור מכל העולם.

בלטו לטובה נגן האקורדיון אמיל אייבינדר שניגן יחד עם נכדיו והרכב הגרמני "ג'יטן בלונד" שהפליא בווירטואוזיות מיוחדת שסחפה את הקהל.

בין האומנים שהופיעו נכח גם זמר הקונטרה-טנור דוד דאור, שריגש את הקהל בביצועיו הקוליים (איפה הכובע כשאתה שר שירים מהתהילים?), ושר משיריו (זמן אהבה, מזמור לדוד, שיר המעלות ואבינו מלכנו בביצוע מיוחד יחד עם אמן הקלרינט חנן בר סלע) בעיבודים מיוחדים למופע הכליזמרים וזכה לתשואות רמות.

על הניהול האומנותי של המופע הופקד חנן בר סלע שניגן אף הוא על הבמה והפליא להראות כיצד הוא מצליח ליצור עושר של צלילים גם בעזרת הקלרינט בלבד. "המופע פתח צוהר אל עולם קסום של צלילים המתנגנים מן העיירה היהודית על כאביה ותקוותיה. המשתתפים עברו מסע מרתק דרך הסיפורים שמאחורי הניגונים מחצרות חסידים ועד ימינו אנו. מה שהוסיף רבות למופע היה השילוב עם דוד דאור שהוסיף נפח משמעותי בקולו המרגש והמיוחד למופע כולו", אמר בר סלע.

כפי שציינתי, הקהל במופע היה מבוגר למדי והייתי שמח לו בעתיד יחשבו המפיקים כיצד להנגיש את מוזיקת הכלייזמר הקסומה גם לדור הצעיר יותר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן