הולנדי בנה את תיבת נח וחולם להפליג איתה לישראל

איש עסקים הולנדי, נוצרי אוהב ישראל בנה תיבת נח על פי אותן המידות שניתנו לנח כמתואר בספר בראשית. החלום שלו הוא לשוט עם התיבה לישראל. "אני אוהב את האנשים, את המדינה ואת ארץ ישראל. בניתי את התיבה כדי להראות את קיומו של אלוקים"

חדשות כיפה גלעד כהן 27/11/18 17:08 יט בכסלו התשעט

הולנדי בנה את תיבת נח וחולם להפליג איתה לישראל
תיבת נח, צילום: shutterstock

ג'ונה הויברס, איש עסקים בן 60, נוצרי הולנדי בנה תיבת נח בדיוק על פי ההוראות שקביל נח מהקב"ה - כפי שמתואר בספר בראשית. תיבת נח של הויברס שטה בינתיים בנהר המאס בהולנד וגורמת ללא מעט פרצופים מופתעים במדינה השטוחה. חלומו של הויברס הוא לשוט עם התיבה שבנה אל ארץ ישראל. "גם הבעיות וגם ההצלחות של ישראל מעסיקות אותי תמיד."

התיבה נבנתה במשך 4 שנים ומלאכתה הסתיימה בשנת 2012. בתיבה יש כ-12 אלף עצים ושוויה מוערך בכ-5 מיליון דולר. כדי להשיט את התיבה לישראל, ג'ונה זקוק ל1.3 מיליון דולר, זאת בגלל העובדה שלתיבה אין מנוע ויש צורך לשכור אוניה שתשיט את התיבה. 

בראיון ל-The New-York Jewish Week אומר הויברס "אני אוהב בישראל את הארץ, את המדינה ואת האנשים. הם לא מצייתים, הם עושים מה שהם רוצים, הם נוהגים כמו משוגעים ודוחפים בתור. הם בדיוק כמוני" אומר הויברס.

"בניתי את התיבה הזאת כדי להראות את קיומו של אלוקים. את התיבה בנו רק שבעה אנשים במשך ארבע שנים כדי להוכיח שאת תיבת נח היה ניתן לבנות בדיוק על פי ההוראות המופיעות בתנ"ך. אני רוצה שילדים יסתכלו על התיבה ויבינו שמה שכתוב בתנ"ך נכון."
 

הרעיון לבנות את התיבה עלה לראשונה בראשו של הויברס כאשר הקריא לילדיו את סיפורו של נח. ואז, בשנת 1993 החליט להתחיל לבנות את התיבה. להויברס לקח 13 שנים לבנות את התיבה הראשונה שלו, אך היא לא הייתה על פי המידות האמתיות המופיעות בתנ"ך. אחרי שסיים את התיבה הראשונה, החליט הויברס לבנות תיבה בגודל המקורי. אנחנו נחכה לו כאן באחד מנמלי ישראל.