ההדחה: המתמודדת הדוסית ו'דה וויס' כבר לא

בת אל ירימי מקדומים שככיבה בתכנית הריאלטי 'דה וויס' (רשת 13) והודחה בפרק ששודר אתמול בערב מספרת על החוויות וההדחה מהתכנית, הבחירה בנסרין קדרי כמנטורית ועל הדילמה שלא היתה לה האם לשיר בפני קהל מעורב

חדשות כיפה אהבה פז, חדשות כיפה 21/08/19 09:46 כ באב התשעט

ההדחה: המתמודדת הדוסית ו'דה וויס' כבר לא
בת אל ירימי, צילום: יחצ רשת 13

בת אל ירימי (30) מקדומים, אמא לשלושה, גדלה כל חייה על ברכי עולם החינוך, ההורים, הדודים וכל המשפחה עוסקים בחינוך, גם לה היה ברור שזה מה שהיא תעשה בחייה וכך עשתה, למדה ועבדה כמורה. אהבת השירה, המוזיקה והבמה ליוותה אותה תמיד אבל היא מצידה קיבלה מסרים מהסביבה שלא תתקרב לשם, בין אם בגלל קשיחות המקצוע, הקושי להתפרנס בו וחוסר היציבות שקיים בעולם המוזיקה בישראל ובין אם בגלל האיסור ההלכתי של שירת נשים בפני קהל מעורב.
 

בשנים האחרונות הבינה כי החלום הגדול והיעוד שלה נמצאים דווקא שם, על הבמה, ותוך כדי עבודתה כמורה מקצועית התחילה לשדר לייבים בדף הפייסבוק שלה, בהם היא עושה מעין הופעות סלון, שיר אחרי שיר היא שרה במשך כשעתיים שלוש לקהל הגולשים שצופה בה. "את ההצלחה שלי אני חבה לאנשים שאני בכלל לא מכירה, דרך מאות הצפיות והשיתופים שהיו הבנתי שיש כאן משהו גדול, שאני ראויה לשיר, ואני טובה במה שאני עושה, הם נתנו לי את הביטחון ואת המקפצה להצלחה שלי".
מלהקי התכנית 'דה וויס' צפו גם הם בלייבים שלה והזמינו אותה לבוא להיבחן לתכנית, שם התקדמה שלב אחרי שלב. באודישן הראשון בחרה לשיר את השיר "יחפה" של נינט טייב. 

איך בחרת את השיר לאודישן?
"האמת היא שאני חשבתי על שירים אחרים ואת ההצעה לשיר הזה קיבלתי דווקא מההפקה, שראו בשיר הזה בעצם את סיפור חיי, כמו הילדה בשיר שנכנסת לעולם חדש שהיא לא מכירה וחולמת להיות בו". המנטורים שהסתובבו אליה באודישן היו נסרין קדרי, שלומי שבת ויובל דיין והיא בחרה להמשיך את התכנית עם נסרין.

למה דווקא נסרין?
"הבחירה היתה פשוטה, משאלת הלב שלי היתה שנסרין תסתובב, בעייני היא הזמרת הווקאליסטית הטובה ביותר בארץ, היא התחילה את הדרך שלה מהכי למטה בלי שום קשרים וניסיון ועלתה הכי גבוה למעלה דרך הריאליטי, אז ידעתי שהיא מבינה את המקום ומכירה את העולם הזה והפריצה הגדולה דרך המסך, היא גם פרצה דרך בסיפור החיים שלה ועשתה דברים שמאוד לא מקובלים בחברה הערבית ממנה היא הגיעה וזה התחבר לי לסיפור החיים שלי שגם אני פורצת דרך ועושה דברים שלא תמיד קלים לעיכול במגזר שלנו."

 

היתה לך התלבטות האם לשיר בפני גברים, ולעבור על האיסור של שירת נשים?
"אני לא שרה בפני גברים, אני שרה לכל מי שרוצה לשמוע אותי, לא מעניין אותי המגדר, הדעות הפוליטיות או הנטיות המיניות שלו. אני מבינה ומכבדת את ההלכה אבל לי זה לא מתאים, אני יודעת שה' רוצה שאהיה שמחה ושאגשים את היעוד שלי כאן ואם זה מה שעושה לי הכי טוב זה מה שאעשה. בשונה מזמרות אחרות ששאלו רבנים אני לא הלכתי לעשות שאלת רב, גם כי לא רציתי לקבל לא, וגם כי ידעתי שהיחידה שמכירה הכי טוב את בת אל זו אני בעצמי, ואף אחד אחר חיצוני לא יכול לדעת מה השליחות שלי ומה הדבר בו אני הכי שמחה וחולמת לעשות". 
הסיבה הנוספת לשירה בפני קהל מעורב לדבריה היא הפרנסה: "בסוף אני צריכה להתפרנס מהמוזיקה ולהביא כסף הביתה, ולהצטמצם לקהל יעד קטן של נשים דתיות שיתחברו לסגנון המוזיקלי שלי לא יביא לי את החשיפה והפרנסה, הכסף לא נמצא שם"

וגם על הביקורת שהיא מקבלת יש לה מה לומר: "אני לא כופה על אף אחד לשמוע שירת נשים בכלל ולשמוע אותי בפרט, מי שלא מעוניין לשמוע שלא ייכנס לפייסבוק שלי או שיעביר שיר ברדיו, אין לי שליטה על בחירות של אנשים, אני עושה רק מה שטוב עבורי".    

 

ירימי הודחה בפרק ששודר אתמול (20.8) בשלב ההופעות החיות מול הקהל באולפן שהוא המצביע והמכריע מי ימשיך לשלב הבא, כששאלנו על ההדחה היא אמרה: "הייתי יכולה להמשיך עד הסוף, אני שרה טוב ויודעת שיכולתי להתקדם, בחירת השיר התבצעה לפני שידענו מול מי אנחנו שרים ומי הקהל, ואולי אם הייתי יודעת מי הקהל באולפן הייתי בוחרת שיר אחר ולא מחדשת אלא עושה משהו מיינסטרימי יותר ומצליחה." 

 

אז מי לדעתך יהיה המנצח של העונה?
"המנצח בטוח יהיה מהנבחרת של נסרין כי היא עשתה את הבחירות הטובות ביותר, ואנחנו הנבחרת הכי טובה, יש שני מתמודדים שאני צופה להם גדולות בעונה וגם לאחר התכנית, גבריאל שרם ודניאל ג'מל. הם מדהימים ואם כבר להפסיד אז שיהיה לאחד מהם" 

על החלומות להמשך ולניצול 15 דקות התהילה שלה היא אומרת: "אני בציפייה שגוף גדול יתנו לי הצעה ויחתימו אותי להופעות ואלבומים ואני רוצה להתחיל לעשות מוזיקה ולהוציא סיגנלים לגלגלצ עם המון תקוה ואופטימיות."

ועד שתראו אותה על הבמות ותשמעו את הסינגלים החדשים בגלגלצ אתם מוזמנים לעקוב אחריה בפייסבוק (בתאל ירימי או batelyarimi) ובאינסטגרם (Batel.yarimi) ולהמשיך להנות מהופעות סלון אינטימיות.   

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן