האזינו: עמי נגר מביא את הנשמה היהודית ל2019

עמי נגר, בוגר 'רימון' ו 'דה וויס', מוציא שיר חדש בשם "בקרבי", מספר מה הביא לעולם את שירו החדש ואיך מביאים את הנשמה היהודית ל-2019. האזינו לשיר החדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/19 11:13 ו בחשון התשפ

האזינו: עמי נגר מביא את הנשמה היהודית ל2019
צילום: אוהד רומנו

הזמר והיוצר עמי נגר, בוגר בית הספר 'רימון' ויוצא תכנית הראליטי 'דה וויס' מוציא הבוקר סינגל חדש בשם "בקרבי", מילות השיר מתוך תפילת הבוקר. 



"אני חושב שבמידה מסוימת פשוט חיפשתי להלחין ולשיר מילים זכות וטהורות", אומר היוצר עמי נגר עם צאת שירו החדש 'בקרבי'. "מילים שהן פשוט מעבר לכל מה שאני יכול להגיד במילותיי שלי. חיפשתי מילים עם מכנה משותף רחב, אמיתי, שנוגע בנקודה הכי עמוקה. 

"יום אחד, בתפילת שחרית, המילים הללו פשוט קפצו לי מהסידור ומיד הבנתי שהן מה שחיפשתי: 'אלוקי, נשמה שנתת בי טהורה היא. וכל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך מלך חי וקיים'. השיר הזה עבורי הוא מעין מצפן. מקור כוח. קצת כמו לטבול במקווה", מוסיף נגר, 32, נשוי ולאב לשלושה המתגורר ברמת הגולן.

"אני רוצה שאנשים שישמעו את השיר יזכרו בכל יום מחדש שהם טובים. יבינו שלא משנה מה היה בעבר – מה שמשנה זה ההווה, ושהנשמה תמיד מאירה ומנקה כל פגם. רק צריך לפתוח לה פתח, להסתכל עליה, אליה, ולשמוע אותה. אני מתפלל שהשיר יגיע עד קצה העולם, שיחצה דתות, עמים, ומחלוקות. שיחבר. שיגע ויוסיף אור בכל הבריאה כולה.

"בתהליך היצירה של השיר קרו כמה דברים מעניינים", מוסיף נגר. "בשלב מסוים של שלבי ההפקה רציתי שחבר טוב שהוא גם מוזיקאי יקליט קולות במקומות שנראים לו מתאימים. שיוסיף את הצבע שלו. הרגיש לי שזה יהיה חיבור טוב. 

"שלחתי לו את השיר, חיכיתי שישלח בחזרה אחרי שיעבוד עליו, אבל עברו כמה ימים ולא שמעתי ממנו מילה. פתאום, משום מקום, קיבלתי ממנו הודעה בה הוא כתב שהוא ואשתו היו בחדר מיון עם הבן שנולד להם לפני מספר ימים, בגלל סיבוך כלשהו שהופיע פתאום, ושהוא מצטער על כך שהוא לא הספיק להקליט את מה שביקשתי.
"עם זאת, בהמשך ההודעה הוא כתב שבכל אותם ימים מה שהחזיק אותו היה 'בקרבי', ושמבחינתו זה מטורף ששלחתי לו את השיר בדיוק ברגע הזה. ההודעה מחברי הטוב ששהה עם ילדו בחדר מיון היממה אותי. הבנתי שהשיר יכול להזיז משהו בעולם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן