ברי בראון לכיפה: "זה נורא לפחד כל הזמן מאנטישמיות"

אחרי שכבש את לב השופטים, וגם את הקהל שהצביע לו באהדה, תפסנו לראיון את ברי בראון - המתמודד הציוני שחולם לייצג את ישראל באירוויזיון 2019

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 09:00 כח בכסלו התשעט

ברי בראון לכיפה: "זה נורא לפחד כל הזמן מאנטישמיות"
ברי בראון, צילום: קשת 12

ביום שני האחרון עלה על בימת התחרות ב"כוכב הבא", ברי בראון (44), עולה חדש מדרום אפריקה, אשר מתגורר ברעננה עם אשתו ושלושת ילדיו. עם מבטא מתגלגל, והתרגשות גדולה שאחזה בו, הצליח בראון להרים את המסך ולעבור לשלב הבא. רגע אחרי הוא מספר לכיפה על החלום הנוסף: "ליצור ולהופיע יחד עם התזמורת הסימפונית הישראלית".

 

מתי גילית את האהבה לשירה?

"התחלתי לשיר בגיל 10, כשהצטרפתי למקהלת בית הכנסת והפכתי לסולן-סופרן. כאן נחתמה באופן רשמי, אהבתי למוסיקה יהודית. ולמרות זאת, בדרום אפריקה היית 'שיפוצניק'. רק אחרי שעליתי לארץ החלטתי להשקיע יותר בלימודי המוסיקה, ונרשמתי ללימודי חזנות ב-'מרכז לחזנות בפתח תקווה'".

 

"זה נורא לפחד כל הזמן מאנטישמיות"

"עלינו לארץ ב-2 למאי 2017" מספר ברי, " זה היה יום העצמאות של מדינת ישראל, יום חשוב שכזה, הפך את העלייה שלנו למיוחדת יותר, ואותנו - לציוניים יותר. לא תכננו את זה, אבל מדהים שזה יצא כך. תמיד חלמתי לגור בישראל, זה נורא לפחד כל הזמן מאנטישמיות, לדאוג אם רואים את ה'מגן דוד' או את הכיפה, ולבדוק כל הזמן מה קורה לך מעבר לכתף. בנוסף, כאן קל יותר לגדל את הילדים באופן יהודי, ולשמירה על תורה ומצוות".

 

אתה רואה את עצמך מייצג את מדינת ישראל בתחרות?

"הייתי עושה הכל כדי לייצג את ישראל באירוויזיון, אבל אני בספק אם זה יקרה, בגלל הגיל שלי. אני חושב שאנשים לא ירצו מישהו בן 44 שייצג אותם, אבל אני מתפלל שאני טועה".

גם אנחנו.

 

צפו בביצוע המלא של ברי:

 

הפרק הבא של "הכוכב הבא לאירוויזיון" ישודר במוצאי שבת ב-21:15 בקשת 12.