אירועי תשעה באב 2019 (תשע"ט) - הרשימה המלאה!

ליל תשעה באב הוא ערב ללא לימוד תורה, אבל בשנים האחרונות הוא משמש כהזדמנות לשיח ציבורי בנושאים שונים. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם אירועי שיח ולימוד מכל חלקי הארץ.

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/19 12:27 ז באב התשעט

אירועי תשעה באב 2019 (תשע"ט) - הרשימה המלאה!
מתפללים בכותל בערב תשעה באב, צילום: Yaakov Lederman/Flash90

ערב תשעה באב בגן לאומי עיר דוד - ירושלים 

בעיר דוד, על שרידי ירושלים הקדומה ושבריה נפגשים כולם מתוך רצון לאחות את השברים, נקרא את מגילת איכה בין עתיקות ירושלים הקדומה ושרידי החורבן, נקיים מפגש-שיח ונסיים את הערב בסיור מודרך בין עתיקות עיר דוד. הקהל מוזמן לבנות איתנו מחדש את השברים בלילה של חורבן ונחמה. ההשתתפות בערב הינה ללא עלות אך מותנית בהרשמה מראש.

21:30 קריאת מגילת איכה. 22:00 דברי השר לענייני ירושלים ומורשת מר זאב אלקין. 22:20 מפגש לימוד ושיח על עתיקות קרית השלטון: עירית לינור והרב חיים נבון. מנחה: קובי אריאלי. 23:00 יציאה לסיורים ליליים באתרי החורבן ומעגלי לימוד בהובלת המדריכים הבכירים של עיר דוד.

צילום: יחצ עיר דוד

״התעוררי התעוררי קומי ירושלים..״

מוזמנים לאירוע המסורתי ב ט' באב של התעוררות בירושלים. קריאת מגילה, סיורים ומעגלי שיח.

ניפגש במרפסת טחנת הרוח משכנות שאננים. 20:45 התכנסות. תפילת ערבית וקריאת מגילת איכה. 21:45 שיחה עם הסופר ד"ר מיכה גודמן. 22:30 סיורים ומעגלי שיח.

"אם נחרבנו על ידי שנאת חינם נשוב להיבנות ע"י אהבת חינם" (הרב קוק, אורות הקודש ג')

ליל תשעה באב בקמפוס היכל שלמה 

21:15 תפילת ערבית ומגילת איכה ולאחר מכן שיחה של סיון רהב מאיר על 'חורבן ובניין בימינו'. היכל שלמה, המלך ג'ורג 58, ירושלים. הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי. 

בית אורי צבי

ישראלים וישראליות מובילים משוחחים על זהותה החמקמקה של מדינת ישראל. על הדילמה המפורסמת "מדינה יהודית ו/ או דמוקרטית" כבר נשתברו פאנלים, אבל הפעם נחפש את המתחים בחיי היומיום שלנו: איפה משתקפת המדינה היהודית בחיינו? איפה אנחנו פוגשים את המדינה הדמוקרטית בחיים שלנו? ואם "המדינה היא אני", אזי התשובות לשאלות הגדולות טמונות בכל אחד.
בואו לפגוש את העיתונאית והסופרת אמילי עמרוסי מראיינת את ד"ר נחמן שי, ד"ר חיותה דויטש, פרופסור ידידיה שטרן ואמונה אלון. 

כתובת: בית אורי צבי גרינברג, יפו 34 ירושלים בשעה 21:30. 

מוזיאון גוש קטיף בירושלים

מוזיאון גוש קטיף בירושלים הפועל להנצחת מורשת גוש קטיף, במקום ניתן לצפות בסרטי תיעוד מדהימים על ציר הזמן ההיסטורי של ההתיישבות היהודית, בחבל עזה מלפני 3000 שנה, החקלאות, בתי הכנסת מנורת נצרים שהפכה לסמל, שחזור פסיפס בית הכנסת העתיק בעזה, מוצגים היסטוריים מגוש קטיף ועוד.
21:30 איכה וקינות באולם הגלריה למעלה. 22:30  גב' ביתיה שרקי, מגורשת מנוה דקלים תספר על "בין חורבן אישי לחורבן לאומי". המוזיאון פתוח עד 2.30 לפנות בוקר לסיורים תצוגות וסרטים.


כתובת: רחוב שערי צדק 5 ירושלים. 

התנ"ך בתלת מימד

התנ"ך בתלת מימדצילום: מוזיאון גוש קטיף

אירוע הלילה לא לומדים תורה במודיעין

נושא הערב: "מדינה דמוקרטית ו/או יהודית?!" קריאת מגילת איכה, פאנל, מעגלי שיח לנוער.
בהשתתפות: ח"כ יועז הנדל, ח"כ תמר זנדברג, ארז אשל. בהנחיית: עו"ד ד"ר שי שטרן. בשעה 21:00 כניסה חופשית. 
כתובת: רחבת המרכז הרב תחומי (ליד היכל התרבות), עמק דותן 49, מודיעין.

אוהל הידברות מרכזי של תנועות הנוער בכיכר רבין בתל אביב

תנועות הנוער העובד והלומד, בני עקיבא ודרור ישראל מציינות במשותף את יום תשעה באב ומזמינות את הציבור הרחב לאוהל בכיכר רבין, "למאבק בשנאת חינם ולחינוך לאהבת חינם ובניית חוסן יהודי-דמוקרטי למדינת ישראל". אלפי בני נוער ואזרחים צפויים לקחת חלק בפעילות האוהל. 
האוהל יפעל במוצ"ש, 10.08. הוא ייפתח בשעה 21:00 בקריאת מגילת איכה ויימשך עד לשעות הקטנות של הלילה, עם מעגלי שיח ושיחות מפי הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, מלי אקלום בתו של פורץ הדרך מאתיופיה לישראל - פרדה אקלום ז"ל, ראש אולפנת בני"ע הדר גנים הרב אמיר סנדלר, רכזי הדרכה מבני עקיבא והנוער העובד ולומד.
כתובת: כיכר רבין בתל אביב

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן