שאל את הרב

OCD בנדרים, שבועות, וחששות ביום הכיפורים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/09/18 10:59 טז בתשרי התשעט

שאלה

שנה טובה

ברשותך אבקש לשאול 2 שאלות

1. כבר שנים אני סובלת ממחשבות טורדניות בנושא שבועות..גם שובעות בעניינים דתיים. לכן מלבד 2 התרות בביכנס בערב רהש וערב יוהכ הלכתי לרב שייעשה לי התרה שתחול גם על העתיד ותבטל מראש כל דבר...בין היתר סיפרתי לו על מחשבות של שבועות חלילה בנושא צוצות צדקה וכיסוי ראש( יותר מזה שאני הולכת). כבוד הרב עשה לי התרה ( מרוב שהנושא מציק לי גם בזמן התרה זו רופצות לי מחשבות לא רצוניות שמא לא תחול)...

היום בזמן תפילת מנחה של יוהכ חזרו הטרדות. בתחילה 4ני מוטרדת שמא מלמחתי שאעשה כך וכך...ואז זה הוביל למחשבה שחלילה נשבעתי שאעשה כך וכך ועכשיו אני מוטרגת שמא גם בזמן מחשבות אלו השפתיים נעו...

2. לפני הצום צחצחתי שיניים היטב וגם העברתי חוט..בכז בזמן התפילה מעט זמן לאחר שהעברתי לשון על שפתיים ראיתי משהו קטן על הלששהוצאתיון...כמו כן הייתה תחושה של מעין לכלוכים קטנים ואיני יודעת אם זה לא רק בגלל שיש לי לדון חתוכה.... האם זה פגע בצום? פעם נאמר לי שיש שצמים שוב?

אודה על תשובה ב2 השאלות.

שנה טובה וסליחה

תשובה

שלום וברכה

אני מכיר היטב את העובר עלייך. דווקא משום כך, דברים צריכים להיות מוחלטים וחד משמעיים.

א. את עשית בפני הרב "מודעה" המבטלת את כל הנדרים והשבועות וכל מה שדומה לזה. מכאן ואילך, כל העולם הזה בטל ומבוטל, ואת חייבת להשתחרר לחלוטין מעיסוק בו, ולפתוח לך שערים של שמחה וחרות לכיוונים רוחניים אחרים.

ב. גם אם היו לך דברים מעין אלה בפה – אין בכך שום פגיעה בצום, ובוודאי שאין מושג כזה כלל לצום שוב. להפך, לכי לאכול בשמחה את לחמך כי כבר רצה ד' את מעשייך.

כל טוב ושמחת חג מליאה חירות.

כתבות נוספות