שאל את הרב

תמונות לא צנועות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/08/22 22:26 יח באב התשפב

שאלה

שלום הרב , אני ברוך השם חוזרת בתשובה , ובערך חצי שנה בצניעות . אמא שלי לא מקבלת את זה , ואני מאוד משקיעה בצניעות גם בבית כי יש לאמא שלי חבר שגר איתנו .. כל פעם אמא שלי וסבתא שלי מראות לכל מיני אנשים וגם לחבר של אמא שלי תמונות שלי אפילו עם בגד-ים ואומרות לו שיראה איזה יפה הייתי וחבל וכו׳.. לא מקשיבים לי כשאני מבקשת שיפסיקו .. זה נחשב שיש עליי עבירה ? החטאתי ? זה מרגיש לי כאילו זה באונס אז אני לא יודעת ..

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

ברור שזה לא נחשב לך עבירה, וברור שזה נחשב באונס.

ואדרבה, חז"ל אומרים שמי שזוכה לחזור בתשובה מאהבה, אז אפילו אם הוא עשה עבירות במזיד (וזה לא היה המצב שלך) הן נחשבות לו עכשיו כמו זכויות.

כך שגם כשמתרחשת חלילה סיטואציה כמו שתיארת, יחד עם הצער על זה, את אמורה ממש לשמוח על כך שזכית לעבור כזה תהליך מדהים, ואיזו זכות עצומה יש לך על הניסיון שאת עומדת בו. וגם עצם הצער שלך על זה שמשתמשים בתמונות שלך, ושכאילו מקניטים אותך ואומרים שחבל על התהליך שעשית, הצער הזה עצמו הוא מעלה עצומה ומצווה גדולה, ומעיד על מעלתך.

אין לך צל של מושג עד כמה הקב"ה שש ושמח שיש לו בת כמוך ששבה אליו. את יהלום יקר מבחינתו.

תמשיכי להתחזק ולהתקדם, ואל תיפלי ברוחך ואל תתייאשי ממה שאומרים וחושבים אחרים (כמובן, שכדאי מאוד להישאר ביחסים טובים עם המשפחה, ובטח עם אמא, וכמובן לא להיכנס למריבות בגלל זה).

בהצלחה רבה בכל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות