שאל את הרב

בגידה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/02/24 15:10 ג באדר א'

שאלה

לפני 20 שנה בגדתי בבעלי. אני יודעת שאין שום תירוץ למעשה זה. אבל אספר את סיפורי. הייתי מאוד צעירה והייתי לבד. נשואה לגבר שהתנהג אליי באלימות מילולית, צעק עליי ורמס אותי. רוב הזמן היינו רבים, ממש נלחמים אחד בשנייה. הוא היה בטלן, הסתגר הרבה בחדר ופשוט לא היה שם בשבילי. אני גידלתי את הילדים לרוב לבד. הוא לא ממש היה מעורה בגידולם. בהזדמנות הראשונה שגבר התעניין בי והראה אכפתיות ועניין פשוט נשאבתי אליו. אז היתה הפעם הראשונה, לא היו יחסים מלאים וגם לא בפעם השנייה. בפעם השלישית כן. אף פעם זה לא נמשך הרבה זמן כי אני חושבת שהרגשתי שזו מן נקמה כזו. כעסתי עליו כלכך ונהנתי להרגיש שרוצים אותי ומתעניינים בי מה שלא היה לי בבית. אלא ממש ההפך. בבוא היום בעלי גילה ועברנו שנים קשות מאוד. אני המשכתי לסבול מההתנהגויות שלו והוא סבל בשקט את ההתמודדות של מה שחווה ממני. גם יחסי אישות לא ממש היו לנו כל השנים כמו שצריך. היום, אנחנו במקום שהוא מבין את ההתנהגויות שלו לאורך השנים ומבקש לעבור טיפול רגשי וגם לטפל בכעסים שלו ובהתפרצויות הזעם. יש לציין כי המהלך השנים טבלתי במקווה התחרטתי רבות והתנצלתי על מעשיי הנוראיים גם בפניו וגם בפני הקב"ה וגם בפני עצמי. ממש התייסרתי. הוא רוצה לטפל בעצמו ובזוגיות שלנו. עברנו שנים מאוד קשות, הוא בקושי עובד ומסתגר המון. מהווה לילדים דוגמא לא טובה. הוא מאוד אוהב אותי. אבל המחשבה הזאת שאסור לו להיות איתי לפי ההלכה לא עוזבת אותו ומקשה עליו. קשה לנו מאוד. בוכים הרבה ולא יודעים איך להתמודד עם זה. לא רוצים להיפרד, יש לנו 4 ילדים. מרגישים אבודים. הלב נשבר לשנינו.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

לפי ההלכה, אם אישה לא מספרת לבעלה על הבגידה יתכן שהם לא יהיו חייבים להתגרש. גם אם הבעל חושד אבל הוא לא יודע בוודאות, יתכן שהם לא חייבים להתגרש.

לכן למרות שהתנצלת על מעשיך (לפי ההלכה כאמור זו טעות) יש מקום לבדוק באופן מדוקדק את פרטי הדברים כדי למצוא פתח להשאיר אתכם יחד לפי ההלכה.

אבל זה לא לאינטרנט - זה חייב להיעשות בפגישה מסודרת עם מומחה בהלכות אישות.

ממליץ לך להתקשר ליועצת הלכה של נשמת או למכון פועה

הם מתמצאים בנושאים אלו יותר ממני ויוכלו לכוון אותך.

כתבות נוספות