שאל את הרב

מה עליי לעשות שבורא עולם ימחל לי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/02/24 21:39 כט בשבט התשפד

שאלה

שלום וברכה

אני כבר אובד עצות אני בן 31 ואני לא מפסיק לפגום בברית מצליח להימנע מזה כמה ימים ושוב חוזר עלה זה .

הדבר הכי גרוע שקרה לי שאני לא יודע איפה לקבור את עצמי מבושה, שאני באמת מוכן לעשות הכל אבל הכל שבורא עולם באמת ימחל לי על זה

זה שחטאתי במשכב זכר.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אדם שעושה תשובה שלימה: מתחרט חרטה מלאה על החטא ומקבל על עצמו באופן ברור שלא ישוב לחטא לעולם הרי הוא כאדם חדש.

ככל שהעבירה יותר גדולה, התשובה יותר קשה וממילא יותר חשובה.

בדיוק עבורך כתב הרמב"ם בהלכות תשובה פרק ז', על מי שחוזר בתשובה שלימה:

הלכה ד

ואל ידמה אדם בעל תשובה, שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה אין הדבר כן, אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם, ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו.

אמרו חכמים: "מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו".

כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם.

הלכה ה

כל הנביאים כולן צוו על התשובה, ואין ישראל נגאלין אלא בתשובה. וכבר הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומיד הן נגאלין, שנאמר: והיה כי יבאו עליך כל הדברים וגו' ושבת עד ה' אלהיך ושב ה' אלהיך וגו'.

הלכה ו

גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה, שנאמר: שובה ישראל עד ה' אלהיך, ונאמר: ולא שבתם עדי נאם ה', ונאמר: אם תשוב ישראל נאם ה' אלי תשוב, כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק. התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש היה זה שנאוי לפני המקום, משוקץ ומרוחק ותועבה והיום הוא אהוב ונחמד, קרוב וידיד. וכן אתה מוצא שבלשון שהקב"ה מרחיק החוטאים, בה מקרב את השבים, בין יחיד בין רבים, שנאמר: והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם יאמר להם בני אל חי ונאמר ביכניהו ברשעתו: כתבו את האיש הזה ערירי גבר לא יצלח בימיו, אם יהיה כניהו בן יהויקים מלך יהודה חותם על יד ימיני כי משם אתקנך, וכיון ששב בגלותו נאמר בזרובבל בנו: ביום ההוא נאם ה' צבאות אקחך זרובבל בן שאלתיאל עבדי נאם ה' ושמתיך כחותם.

הלכה ז

כמה מעולה מעלת התשובה! אמש היה זה מובדל מה' אלהי ישראל, שנאמר: עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם צועק ואינו נענה, שנאמר: כי תרבו תפלה אינני שמע, ועושה מצות וטורפין אותן בפניו, שנאמר: מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו', והיום הוא מודבק בשכינה, שנאמר: ואתם הדבקים בה' אלהיכם צועק ונענה מיד, שנאמר: והיה טרם יקראו ואני אענה. ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה, שנאמר: כי כבר רצה האלהים את מעשיך ולא עוד אלא שמתאוים להם, שנאמר: וערבה לה' מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות.

על החטא של משכב זכור שאתה מתקן באופן מלא אינך צריך לדאוג.

עליך להתמלא בטחון בתשובה שעשית על חטא זה ומכך לאסוף כוח להתמודד עם הקושי שיש לך בשמירת הברית. יאמר לזכותך שאתה מצליח לשמור כמה ימים - צריך להעריך זאת מאוד!

מעתה תנסה מעת לעת להוסיף יום לשמירה. בשמירת הברית חייבים להתקדם לאט מפני שקשה לפתור זאת בפעם אחת. אם עד עכשיו אתה מצליח לדרוש מעצמך 4 ימים. תדרוש מעצמך 5. ככה למשך זמן ואז תוסיף עוד מעט.

אם באמצע יהיו נפילות אל תבהל - אל תכנע, אל תחשוב שזה למעלה מכוחך. נופלים, קמים וממשיכים.

יש בכך מידת גבורה - אתה צריך להאמין בעצמך, לדעת שהקב"ה לא מבקש לנקום בך ולהעניש אותך. הקב"ה רוצה שנתקדם. לעשות תשובה זו התקדמות חשובה ביותר. לבער את הרע, גם אם מעט מעט, זו התקדמות, זו גבורה.

המשך בדרכך זו ועשה חיל בעז"ה.

כתבות נוספות