שאל את הרב

מה לעשות?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/02/24 13:35 כו בשבט התשפד

שאלה

היי הרב מה שלומך,

אני אוהבת מפורסמים ולצפות בהם אבל כל הזמן שאני רואה סירטונים שיש איזה מפורסמת שאני אוהבת שתומכת במצעד הגאווה זה ממש מוריד לי אפילו שהיא גויה, וזה כל הזמן קורה וזה פשוט מעצבן שזה מוריד לי אפילו שהן לא יהודיות ולא מבינות תורה. בקיצור אני לא יודעת עם להמשיך לאהוב אותן כי אני באמת אוהבת את השירים שלהן אבל זה מעצבן אותי שתומכים בזה.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הערבוב בין טוב ורע לא מתחיל בשאלה אם הם תומכים במצעד הגאווה. הערבוב בין טוב ורע הוא בין לאהוב שירים (=טוב) ובין לאהוב מפורסמים (=רע). כאשר אוהבים שירים או הצגות וסרטים, מעשירים את האישיות העצמית שלנו: שיר, ספר, סרט, הצגה - מעוררים רגשות ומחשבות וזה מצוין. אבל אהבת מפורסמים מקטינה אותך. במקום לחיות את החיים שלך את חיה חיים של אחרים וזה מזיק מאוד.

במקום שיהיו לך דעות ומחשבות שלך שאת מהרהרת ומשתפת בהן את הסביבה שלך - את ממלאת את הראש בדעות ומחשבות של זמרים וזמרות שהם בכלל לא יותר חכמים ממך. אם מישהו יודע לשיר יפה זה לא אומר שהוא מבין יותר ממך.

במקום שיהיו לך רגשות שלך - במקום שתספרי או תכתבי מה את מרגישה (אפשר לכתוב גם שירים וסיפורים) את עוקבת אחרי החוויות של הזמרים - היכן הם היו ומה עם עשו וכיצד הרגישו.

אגב, כל מה שהשחקנים, הזמרים והדוגמניות מצלמים ומספרים זה לא מה שבאמת עובר עליהם אלא מה שהיחצ"נים שלהם אומרים להם לכתוב או להגיד.

שחררי עצמך משעבוד, במקום לחיות חיים של אחרים תחיי חיים עמוקים ומשמעותיים של עצמך. מוזיקה, שירים, סרטים (כשרים) הצגות - כל אלו יכולים לפתח מאוד את האישיות שלך, אבל לא השעבוד לזמרים - שחקנים ועוד מפורסמים. זו תעשיה שרק מנצלת אותך.

כתבות נוספות