שאל את הרב

לבטלה זרע

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 27/11/21 23:48 כג בכסלו התשפב

שאלה

שלום הרב בערך לפני כמה חודשים הוצאתי זרע בפעם הראשונה בהתחלה לא ידעתי שזה איסור זה גם היה לפני הבר מצווה שלי ואז שגיליתי שזה איסור ניסתי להפסיק ולא הצלחתי כבר היה לי שבועיים שלא הוצאתי ואז עוד פעם וככה היה בערך מקצת אחרי סוכות עד ללפני כמה ימים לא הוצאתי ומאז הוצאתי עוד פעמים ואני מרגיש שאני חוזר לתוך זה ולא מצליח לצאת כל פעם אני מתוודה מתחנן ומתפלל לה שיעזור לי וכל פעם אני נופל ביצר הרע ואני אומר לעצמי זהו פה אני מפסיק ואז מוציא עוד פעם כמה ימים אחרי רציתי לדעת איך אני יכול להפסיק האם יש שיטות או משהו כזה ועוד עניין אני גם צפיתי בתכנים לא צנועים ולפעמים אני חושב ומהרהר על הדברים הלא צנועים. האם יש שיטות להשכיח אותם ממני אני מנסה הכל ללמוד תורה להסתכל במצוות ושום דבר לא עובד לפעמים אפילו באמצע תפילה קופצת לי מחשבה ומשפיעה על הגוף שלי באמצע התפילה תוך כדי שאני עם תפילין אני ממש מבקש שתעזור לי אני מרגיש כרגע כל כך חסר אונים תודה רבה הרב

תשובה

שלום אח יקר

אני רוצה לכתוב לך כמה עקרונות. מאוד חשוב שתעמיק בהם ותפנים אותם.

א. העובדה שאתה לא רוצה בזה וכואב את זה, ומצליח בחלק מהזמן מעידה עליך יותר מכל דבר אחר. זה מעיד איפה הרצון שלך באמת נמצא.

ב. הערך והשכר שיש לך על כל ההצלחות שאת המצליח לא ליפול גדולים פי המון מהערך השלילי שיש בנפילות שלך.

ג. אני מאוד ממליץ להשיג את הספר 'אשיב ממצולות' של הרב יהושע שפירא. חשוב מאוד.

ד. מה שלא בבחירה שלך, כמו למשל מראות שעולים פתאום בזיכרון או מחשבה שפתאום מגיעה ומשפיעה, זה נחשב לאונס כי זה לא בבחירתך. כמובן שתפקידך לנסות שזה לא ימשיך כאשר זה מגיע, כלומר להשתדל להסיח את הדעת.

ה. אני מאוד מבקש שתעיין בתשובה בקישור הבא, וכן בתשובות שמוזכרות בה (ובתשובות שמוזכרות בהן וכך הלאה) וכן בהמלצות שיש שם.

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%A4%D7%92%D7%9D-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-174/

ו. הכי הכי חשוב - לעולם לעולם בשום פנים ואופן, לא משנה מה קורה, לא להתייאש מעצמך. לא משנה איזו נפילה הייתה, אפשר לקום אחריה, להתחרט ולשוב בתשובה שלימה. הייאוש, הדיכאון והעצבות (בניגוד לצער והכאב שזה דבר מבורך) זה החטא הכי גדול שיש.

בהצלחה רבה ואל תשכח לעולם שהקב"ה מאוד מאוד אוהב אותך.

כתבות נוספות