שאל את הרב

תשובה

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 04/06/07 18:08 יח בסיון התשסז

שאלה

שלום..

לפני כמה שבועות גילית שהוצאת זרע לבטלה אסורה, ומאז אני כל הזמן מנסה להתמודד עם היצר שמנסה לגרור אותי לעבירה הזאת.

לרוב אני מצליח לעמוד בניסיון אבל לפעמים אני נכשל..ואז אני מרגיש שכל המאמץ שהשקעתי היה לשוא..זה באמת נכון?? אם נופלים פעם אחת המאמץ שהשקעת לא נחשב יותר??

נראה לי שהתשובה היא לא, אבל ברגע שזה קורה זה פשוט הורס לי את כל היום אני מפחד שיום אחד אני ישבר ויפסיק לייחס חשיבות לעברה..אני רוצה להתחזק ולחזור בתשובה ולא להשבר אבל בנושא הזה אין אף אחד שיעזור לי ורציתי לשאול אם תוכל אולי לכתוב לי כמה דברים על חשיבות הדבר..ואולי גם כמה דברי התחזקות כי באמת כבר נמאס לי..

תודה

תשובה

חשיבות הנושא ברורה: הקב"ה הפקיד בידינו אוצר, וצווה אותנו לשמור אותו לעבודת ה'. אסור לנו להשתמש בו כדי להנות בדרך שהקב"ה אסר עלינו. כמו שאסור למעול ולהשתמש בדברים שמישהו הקדיש אותם לבית המקדש.
נפילה איננה מוחקת את כל ההצלחות. כל מאבק שבסופו באה הצלחה מקרב אותך אל הקב"ה. כל נפילה מרחיקה. אך איננה מוחקת את כל ההצלחות. חז"ל הרחיקו לחזק מי שאינו עובר עבירה, ואמרו כי כל מי שאינו עובר עבירה- כאילו קיים מצווה. תחשוב כמה מצוות יש לך, כמה רגעים היו שיכולת לעבור עבירה זו ועבירות אחרות ולא עברת, ומכאן תבין כמה אתה אהוב על הקב"ה וקרוב אליו. חזק חזק ואמץ! אל תשבר!

כתבות נוספות