שאל את הרב

תספורת בערב ל"ג בעומר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/05/16 20:06 יד באייר התשעו

שאלה

הוזמנו לחתונה של קרובי משפחה (בקרבה משמעותית), שתתקיים אי"ה בליל ל"ג בעומר. האם ניתן יהיה להסתפר כבר כמה שעות לפני תחילת החג (אחר הצהריים, לפני החשכה), כדי להגיע בצורה ראויה לחתונה?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד
שלום רב,

להסתפר ולהתגלח לאחר לילה לקראת חתונה בליל לג בעומר,
נראה לי שרק אם אתה אשכנזי וקרוב ראשון של החתן או הכלה אפשר לראות זאת כשעת הצורך ולנהוג כמקילים.

בכל מקרה אחר - אשכנזי יתגלח בל"ג בבקר וספרדי רק בלד בבקר.

מצטט לך מתוך תשובה של הרב אליעזר מלמד:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/302

לפי מנהג אשכנז מותר להתחתן ולהסתפר בל"ג בעומר ביום, ויש מקילים להתחתן ולהסתפר אף בליל ל"ג בעומר. ואחר ל"ג בעומר ישנם חילוקי מנהגים בקרב יוצאי אשכנז, יש נוהגים לסיים את כל מנהגי האבלות בל"ג בעומר, ויש נוהגים להמשיך מנהגי אבלות גם אחר כך, אלא שבל"ג בעומר עצמו בטלים מנהגי האבלות.

למנהג הספרדים מנהגי האבלות, נמשכים עד יום ל"ד בעומר, ועד אז אסור להסתפר ולהתחתן, ורק לעניין שירה, ריקודים וניגון בכלי זמר הקלו בל"ג בעומר. ואחר כך בליל ל"ד בעומר חוזרים כל מנהגי האבלות לקדמותם עד ל"ד בעומר בבוקר, וכיון שהגיע בוקר ל"ד בעומר הותרו כל איסורי האבלות.

עיין פרוט דברים של הרב מלמד:
וביום ל"ג בעומר עצמו, מותר לשאת אשה ולהסתפר. אלא שנחלקו המנהגים בדין ליל ל"ג בעומר. יש אומרים שגם בלילה של ל"ג בעומר מותר לשאת אשה ולהסתפר, מפני שכל יום ל"ג בעומר הוא יום של שמחה. ויש אומרים שצריכים לנהוג שלושים ושלושה ימי אבל רצופים, ולכן רק לאחר שהגיע בוקר ל"ג, אומרים מקצת היום ככולו, ומותר לשאת אשה ולהסתפר. ולכתחילה נוהגים להחמיר, ובשעת הצורך אפשר לנהוג כמקילים. ולכל המנהגים מותר לקיים בליל ל"ג שמחה של ריקודים ונגינה.
מתוך
http://www.yeshiva.org.il/midrash/301

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות