שאל את הרב

תורת האבולוציה - סתירה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/08/07 20:38 כא באב התשסז

שאלה

לחברי "חברים מקשיבים" שלום!

כבר שנה וקצת אני מתכתבת עם ילדה חילונית,בת 13 ויצא לנו לדבר הרבה על האמונות השונות שלנו. היא מאמינה בתורת האבולוציה, ואני, כמובן, בתורה ובקב"ה.

רציתי שתעזרו לי למצוא דרך "להחזיר אותה בתשובה".. [בהקצנה]. שכחתי לציין שהיא גם לא מאמינה בתורה, וחושבת שהוא ספר רגיל, כמו כל הספרים. רציתי למצוא טיעונים, שיוכיחו שהתורה אכן נכונה, ושה' ברא את העולם, ושבעצם...האבולוציה לא נכונה!.

נורא עצוב לי שיש כאלה שלא מודעים לגדולה של הקב"ה, ומאמינים בגורל ובטבע.

תודה!

רות [בבקשה לא לציין את שם משפחתי]

תשובה

שלום רב,

אני ממש מצטער על האיחור בתשובה.

כידוע, תורת האבולוציה היא דוקא אחת התורות שמאוד מסתדרות עם בריאת העולם.

כבר גדולי ישראל אמרו שאין להבין את פרשת בראשית כפשוטה ויש בה סודות ועומק רב. חלקם גם טענו שאין ללמוד אותה כי זה רק גורם להבנה שגויה.

תורת האבולוציה ובייחוד המפץ הגדול אלו תורות שמסתדרות מאוד טוב עם התורה. ויש גם ספרים שמסבירים את זה. אני לא זוכר את שמם אבל ניתן לעשות חיפוש באינטרנט, כדאי גם לקרוא את ספרי הרב זמיר כהן שמוכיח מהמדע את התורה.

צריך להבין ש"יום" שמצוין בבריאת העולם איננו מציין יום כמו היום (הרי השמש והירח נבראו ביום הרביעי) אלא תקופה. תקופה יכולה להיות גם 1000000 שנה.

אין לנו בעיה לומר שהעולם התפתח בצורה כזו ואין זה סותר את בריאת העולם. הקב"ה ברא את העולם בשלבים ומאוד ייתכן ששלבים אלו היו כמו האובולוציה.

כמובן נבוא ונאמר שבסוף אחרי שנוצרה תבנית אדם - אז ה' בא ונפח בה נשמת חיים, והבדיל אותה לגמרי מן החיות.

כמו כן המפץ הגדול מאוד מסתדר עם התורה - עם ההבנה שהכל התחיל מנקודה אחת והלך והתפתח כמו שכתוב בחז"ל שנבראה נקודה אחת וממנה העולם התפתח (אבן השתיה שממנה הושתת העולם)

האמת שאני לא ממש חזק בזה, אבל יש ספרים נפלאים ששוה לקרוא שמסבירים את הכל ועם קצת חיפוש אני מאמין שתמצאי. והם ממש מתעסקים עם היחס בין תורה למדע. ייתכן שלרב זמיר כהן יש כמה ספרים בנושא אפילו.

בסופו של דבר צריך לדעת, שהחזרה בתשובה היא עניין יותר עמוק ומורכב ובדרך כלל אנשים לא חוזרים בתשובה מהוכחות אלא כי חסר להם משהו בתוך החיים.

אם לאדם טוב בחייו שום הוכחה לא תגרום לו להחליף אותם. ואם אדם יודע ומרגיש שהרבה יותר טוב חיים אחרים הוא יחליף אותם גם בלי הוכחה. הדרך האמיתית להחזרה בתשובה היא להאיר את הטוב והשמחה והאושר שבאמונה והריקנות שבחיים החלונים.

רוב החילונים גם שחזרו בתשובה במידה מסויימת זה נבע מחיפוש של אושר.. ולא מהוכחה.

אומנם גם ההסברים האלו מוסיפים וגם מקרבים אנשים להבין שהאמונה זה לא טיפשי, ולכן זה דבר טוב.

הדבר הכי חשוב הוא, שכמובן אין מישהי מבחוץ צריכה לשאול אותך שאלות, שאלות אלו את צריכה לשאול את עצמך.
מאוד מאוד חשוב שכל אדם יברר לעצמו את אמונתו, ישאל בעצמו שאלות וירצה בעצמו להעמיק ולהבין יותר את האמונה שלו. ויעשה השתדלות גדולה של למוד והעמקה כדי שחיי האמונה שלו יהיו יותר שלמים וגדולים.

שיהיה הרבה הצלחה,
אם יש עוד שאלות ואם תרצי המלצה לספרי אמונה טובים וכל דבר שתצטרכי עד מוזמנת לשאול,

אבי, wolfsonavi@gmail.com

כתבות נוספות