שאל את הרב

תגלית מדהימה לגבי הסטורית ההשתייכות הדתית המשפחתית שלי

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 07/09/07 21:47 כד באלול התשסז

שאלה

שלום רב כבוד הרב,

יש לי שלוש שאלות שמטרידות אותי בעקבות מה שאימי היום גילתה לי (אני בת 36) -

סבתה ז"ל של אימי היתה נוצריה ועברה גיור באיטליה כדי להתחתן עם הסבא ז"ל של אימי, בנוסף סיפרה לי אימי שאחיה של סבתה ז"ל היה כומר !!

1) שאלתי היא האם אני נחשבת יהודיה ? בתעודת הזהות שלי כמובן כתוב שאני, אימי וסבתי יהודיות .

2) האם מעמדי כשל יהודיה לכל דבר ?

3) אם בעתיד אחליט להינשא לנוצרי איטלקי אתאיסט מה המשמעות ? האם זה פחות חמור שאחת כמוני עם הרקע שלי תתחתן עם בחור כזה מאשר יהודיה שכל דורות משפחתה היו יהודים ?

אודה לך מאוד אם תוכל לשלוח לי תשובה מפורטת ככל האפשר ומהירה .

אלמונית

תשובה

בע"ה
1. אם הגיור היה תקף הלכתית, הרי אמך ואת יהודיות גמורות לעד ולעולם.(ללא קשר למה שכתוב בת.ז. שהיא לא מהוה ראיה לצערינו.)השאלה היא אצל איזה רב היה הגיור, האם הוא היה אורטודוכסי ומוכר או שלא. איך ניתן לברר? אני מניח שאביך ואמך נישאו כדת משה וישראל, אם כך יש להם כתובה ומי שערך את הקדושין בודאי בדק את נושא הגיור, אם כך, די שנבדוק האם מי שערך את הקדושין של הורייך היה מוכר ע"י הרבנות הראשית לישראל, ואם כן - הכל בסדר. תפני לבית הדין באזור מגורייך, או בשאלה לרבנות הראשית לישראל, והם יתנו לך תשובה , לאחר שיבדקו את הענין. אני מניח שהכל היה כשורה, אבל כיון שהעלית את השאלה - כדאי לבדוק.
2. יהודיה בדיוק כמו כל יהודיה אחרת מבטן ומלידה.
3. חס ושלום. שלא יעלה על דעתך דבר כזה, לבגוד בעמך ובאלקייך, וללכת עם אדם שאינו יהודי. סבתך הכירה בדת האמת ועזבה את דתה הקודמת באומרה כרות המואביה "עמך עמי ואלקיך אלקי" ואת הרי רוצה לחזק את האמירה שלה ולא להחזיר את הגלגל אחורנית.

כתבות נוספות