שאל את הרב

שרות לאומי..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/01/07 20:22 י בשבט התשסז

שאלה

יש לי משהו שנורא מפריע לי.. ויעשה לי טוב אם תתנו לי טיפים..

אז ככה:

אני בשלבים של חיפוש שרות לאומי וזה כרוך במיונים.. וזה נורא נורא מפריע לי.. אני מבינה שזה חשוב אבל בנתים יש דבר שרציתי וכל הנראה לא התקבלתי וזה מבאס ממש!!

כי בסופו של דבר אני רוצה לתרום לעם וכביכול מונעים את זה ממני ואומרים לי תחשבי על משהו אחר ולא בעקבות שהם מכירים אותי ומתוך המלצה אלא בעקבות כמה שעות בודדות שראו אותי..

זה נורא מתסכל!! וזה גורם לי לא לרצות את השרות ולהעדיף לדלג על זה וללכת ללמוד במדרשה או משהו כזה..

ואני אחת שתמיד ראיתי את השרות כדבר נורא חשוב וטוב!! שאין מצב לדלג עליו.. אפילו לא עלה לי בחשיבה..ועכשיו אני ממש מתחילה לראות את זה כאופציה..

מה עושים??

תשובה

שלום רב,

קודם כל אני ממש מצטער על האיחור.

אני יכול ממש להבין את התסכול שלך, זה מאוד מבאס שרוצים מאוד משהו מסויים ולא מקבלים אותו.
אומנם אין זה נכון ישר להאשים את המערכת. אין מה לעשות , חייבים לבחור את הבנות באיזושהי דרך ואין אפשרות לראיין את כולם במשך כמה ימים וצריך למצוא איזשהו סינון ושיטה בשביל למיין את הבנות. ברור שיש מישהי שהסינון הזה יפגע בה כי שום שיטה לא מושלמת.

אומנם פה נכנס דווקא העניין הגדול ששירות לאומי הוא סוף סוף – תרומה. עשייה למען עם ישראל ובעשייה למען עם ישראל לא תמיד הכל כיף.

לפעמים הנתינה כרוכה במאמץ ובהשקעה. לא תמיד זה ממש מסתדר ונוח. כמובן שכל אדם צריך לתרום במקום שטוב לו אבל יש הרבה דברים שאפשר לתרום בהם. ותמיד יש את הדבר שהוא הכי מתאים וכיף ונוח ויש את הדברים שהם די מתאימים אבל לא כמו הדבר ההוא. ובכל זאת מכיוון שמדובר פה בשליחות, פה נמדד הרצון האמיתי לתת. האם אני נותנת רק כשזה מסתדר לי במאה אחוז. או שאני מוותרת במשהו על הרצון שלי למען עם ישראל.

אני חושב שכל הנסיון הזה הוא דבר טוב בשבילך והוא נועד לבנות יחס אמיתי יותר לשירות לאומי.
שוב , אינני אומר שאת צריכה ללכת למשהו שלא תהני בו. אבל ההבנה ששירות לאומי זה שליחות צריך לפתוח לך יותר אופציות... שתיהי מוכנה ללכת אליהם.

כמו כן אני מכיר הרבה סיפורים על בנות שהגיעו למקום שהן לא רצו ובסוף מאוד נהנו והיה להם סיפוק אדיר.
צריך קצת ביטחון, ביטחון בה'. שהוא יוביל אותך למקום שהכי יהיה טוב בשבילך ולמען עם ישראל. לא תמיד זה נראה בעין ברגע הראשון. (לפעמים אפילו בשנה עצמה). אומנם צריך ביטחון שזה שלא התקבלת זה כנראה לטובה והדברים מכוונים לטובה.

אני חושב שחבל מתוך תסכול לוותר על דברים כל כך חשובים. סוף סוף את לא עושה טובה לעם ישראל שאת נותנת לו. הנתינה שלך לעם ישראל והחיבור אליו זה משהו שתורם לך, בונה בך יחס אמיתי יותר לעם ותכונות טובות יותר.

זה כמו שמישהי תגיד, "יצאתי עם בחור מאוד נחמד והוא זרק אותי – אז אני לא מתחתנת יותר". חתונה זה משהו בשבילה ולא בשביל אותו בחור. אז הבחור הזה לא התאים.. חפשי מישהו אחר. האם בגלל בחור אחד תוותרי על הדבר הגדול של להתחתן?
האם בגלל שבמקום אחד לא קיבלו אותך – אז תפגעי בעצמך ותפסידי את הדבר הגדול של שירות לאומי?

אני מאוד מקווה שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר,

אבי,
wolfsonavi@gmail.com

כתבות נוספות