שאל את הרב

שמירת נגיעה

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 01/09/06 14:29 ח באלול התשסו

שאלה

קודם כל שלום!

שלחתי לפחות 3 פעמיים בשבועים האחרונים שאלה וביקשתי תשובה כמה שיותר מהר ועדיין לא קיבלתי.. אני ישמח אם עכשיו התשובה תחזור אלי מהר! השאלה היא זאת:אני תלמיד בישיבה בן 15 וחצי שמשתדל לקיים את כל המצוות ולא עושה מה שאסור לעשות חוץ מדבר אחד. אני לא שומר נגיעה. יש לי חברה שאני מאוד מאוד מאוד אוהב וגם היא מאוד אוהבת אותי אנחנו שנינו לא שומרים נגיעה למרות שאני יודע שזה ממש לא טוב לא לישמור אני רוצה שתביאו לי עצה איך כן לישמור נגיעה ואיך לגרום לזה שגם היא תישמור בלי שהיא תיפגע חס וחלילה אני מאוד מאוד מאוד אוהב אותה וגם היא אותי לכן תשובה כמו "תיפרד ממנה" לא תעזור לי. אז בבקשה בבקשה בבקשה אם אכפת לכם תעזרו לי ותביאו לי תשובה מהר כי אני ניפגש איתה הרבה מאוד ואני לא רוצה לחטוא שוב ושוב אז בבקשה תחזירו לי תשובה מהר! תודה רבה! ויישר כוח עצום!

תשובה

עצה אחת שאותה נתנה לנו התורה, והרחיבו חז"ל: איסור "ייחוד": אל תשארו אף פעם ביחד, כאשר אין אתכם מישהו נוסף שאתם מתביישים לידו לגעת זה בזו. את כל הפגישות שלכם קיימו בבית שלך או שלה, ב"סלון" או בחדר שדלתו פתוחה אל חדר המשפחה או אל מסדרון שבו עוברים כל הזמן בני הבית.
כדאי שתדבר עם חברתך במפורש על התסכול שלך מהכשלון שלכם. אני בטוח שהיא לא תפגע, כמו שאתה חושש. ההיפך הוא הנכון: היא מאד תעריך אותך, ותהיה שותפה נאמנה ומחזקת למאבק שאתה רוצה לנהל לקדושת החיים של שניכם.

כתבות נוספות