שאל את הרב

שמירת נגיעה \ יחסי אישות בנישואים

חדשות כיפה הרב אשר גרוס 20/09/08 21:27 כ באלול התשסח

שאלה

שלום כבוד הרב ושבוע טוב,

קודם כל סליחה אם השאלות מפריעות אך אני התחלתי לשמור מצוות רק לא מזמן ואני לא סגור על כל ההלכות ורציתי לדעת כמה דברים לגבי שמירת נגיעה שזה הכי קשה לי כי יש לי הרבה ידידות ועכשיו אני לא יכול לומר להן שלום בצורה פיזית רק באוויר וזה מאוד קשה אז ככה : 1. למה האיסור הזה נועד (בגדול) ומה מקורו? 2.האם אפשר רק ללחוץ יד ו\או לתת חיבוק בלי שום כוונה למשהו רק מיתוך אמירת שלום.?

ולגבי יחסי אישות בנישואים: 1.אפשר לקיים יחסי אישות רק למטרת הבאת ילדים? ואם אפשר רק בשביל מצוות הענות זה חל רק אחרי שמביאים את הילדים או אפשר לפני הבאת ילדים לעולם? ואם כן איך נמנעים מלהיכנס להריון אם זה רק למטרת עינוג האשה?

תודה רבה לך.

תשובה

שלום
שמחתי לשמוע ממך שהגברת את התקדמותך בסולם המידות והקדושה. כמובן שנושא זה הוא מרכזי, כי זה אחד הנסיונות הקשים שבדור שלנו. החברה המתירנית פרוצה וחסרת מעצורים, וקשה להתנתק מזה. אני מתנצל על תשובות קצרות, אין הזמן העומד ברשותי מאפשר כרגע יותר מזה. לגבי שמירת נגיעה: 1. כתוב בתורה "ואל אשה בנידת טומאתה לא תקרבו לגלות ערווה" הכוונה שלא רק התשמיש (יחסי מין מלאים) אסור, אלא כל קרבה - נגיעה של חיבה - אסורה. כל זמן שהאשה נמצאת בטומאת "נידה" (הכוונה - שהיה לה ווסת חדשית מתי שהוא) ועד שנטהרה ממנו (במקווה אחר תהליך של וודאות שהדם נפסק) אסור לה לגעת בכל קודש או להכנס להר הבית, וכמו כן היא נחשבת בזמן טומאה זו כ"ערווה" ככל העריות שבתורה (אמא, אחות, דודה וכדו'). אם אתה מתכוון שאתה רוצה להבין למה ה' ציווה על דבר זה - הרי למרות שאיננו מבינים כי זו מצווה שה' בחכמתו האינסופית ציווה עליו - אפשר בכל זאת להסביר שהתורה בהבנתה את עומק היצר של אנשים הדריכה אותנו להתרחק מדבר שליבו של אדם מתאווה לו כל כך. תסתכל בחברה המתירנית ותאמר לעצמך בכנות אם האפשרות לגעת זה בזו לא יוצר הרבה יותר לבבות שבורים, אנשים בודדים, משפחות מתפרקות, ומיעוט ילדים. עקרונית חברה שהיתה יודעת לשמור על גדרי הצניעות כראוי - תמיד יכולות להיות חריגות ותופעות - אבל בגדול היא בריאה יותר מבחינות אלו. ממולץ להכנס לחנות ספרי קודש, ולחפש ספרים רבים שעוסקים בקירוב המצוות האלו אל הלב, יש כמה וכמה ולא צריך להתבייש לשאול עליהם. 2. לגבי לחיצת יד - זה מגע שנועד לחיבה, ולכן הוא אסור (אם היא רווקה היא נידה! אם היא נידה - גם לאשתך אסור ללחוץ יד עד שהולכת למקווה, ואם היא אישתו של מישהו אחר- היא אשת איש והיא ערווה) והכל מאותם סיבות שמניתי. (יש ספרון נפוץ שנקרא "מגע הקסם" שמסביר ושכנע בעוצמה של נגיעה יד ביד) אני יודע בוודאות (אני הרי גבר בעצמי) שיש משמעות רגשית למגע, כל מגע - גם בין גברים וכל שכן בין גברים לנשים. לגבי חיי אישות אחר נישואין. כאמור - הדברים ארוכים וחשובים ואין לי הזמן להאריך. בגדול - יחסי האישות הם מצווה וחובה של הגבר כלפי אשתו. זה צורך רגשי שלה והבעל התחייב בכתובה בזמנים מסוימים לספק את הצורך הזה. גם אם כרגע אין סיכוי להריון - אחרי הביוץ, אחרי לידה או תוך כדי הריון, אוכשהיא כבר הגיע לזמן הבלות - יש מצווה וחיבור עליון וקדוש בין הבעל לאשתו, זו שמחה של מצווה ומדרגה גבוהה של קדושה. יש מדרגה עליונה יותר של כוונה להביא נשמות קדושות לעולם- וזו מצווה גדולה. כמובן שאסור למנוע הריון בכל צורה שנראית לך - צריך ללמוד הדרכות הלכתיות בתחום זה. יש דרכים של מניעה שאסורות לחלוטין כמעט בכל המקרים, ויש דרכים של מניעה שמתירים אותם רק במצבים מסויימים מאד. אם יש צורך מסויים או סיבה חשובה למנוע הריון, תתיעצו עם רב - אם אין לכם כרגע עם מי - אני ממליץ שתתקשרו למכון פועה (1800071111) תפרט את הסיבות, והרב שם ימליץ לך אם ואיך. יהי רצון שתזכה לבנות בית נאמן בישראל - ובזכות הרצון הזך להתקדם ולקבל על עצמך קבלות טובות - תזכה אתה בתוך כל בית ישראל בשנה טובה ומבורכת - מלאה שפע טוב שמחה ובריאות

כתבות נוספות