שאל את הרב

שמחה אמיתית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/08/06 10:33 כג באב התשסו

שאלה

שלום!

אני מיכל ואני בת 16 ויש לי משהוא שדיי' מציק לי...

בזמןהאחרון - תמיד חיפשתי מהי שימחה אמתית, רציתי לישמוח באמת!! לא על דבר ריגעי!!

ואני יסביר את עצמי - אם אני קונה למשל- בגד שאני ממש אוהבת - אז אני ישמח - אבל מה?-אם לא היי'תי קונה - לא היי'תי שמחה??כי שני'ה אח"כ שאני כבר מיציתי את ההיתלהבות ה1 של המשהוא הזה ששימח אותי ( לדוג' - בגד..שקניתי...) אז אני יכולה שיקרה משהוא מעצבן וליהיות עצובה...

זה ממש מתסכל!!!

כי תמיד יש 'תקלים' בחיי'ם שמעציבים אותנו - ואני כ"כ רוצה ליהיות שמחה!!

אני יודעת שיש מצבי רוח לכול אחד - אבל אני רוצה לישמוח באמת!!

בבקשנ אל תישלחו לכתובת דוא"ל שכתבתי כי הכתובת כבר לא בשימוש...!!

תודה רבה רבה!!

אשמח אם תענו בהקדם כי העיניי'ן מציק לי...

ושוב - תודה !!!!!

תשובה

שלום לך מיכל,

את מתארת מצב שקורה פעמים רבות. אנחנו מחפשים את האושר והשמחה במקומות חיצוניים. אומנם יש פעמים שבהם אנחנו גורמים לעצמנו בכוונה להגיע לשמחה על ידי גורמים חיצוניים. כמו למשל כאשר אדם שרוי בעצב והוא רוצה לצאת ממנו ולא מצליח, אז יעשה אפילו מעשה שטות כל עוד הוא לא פוגע בזולתו (כדברי רבי נחמן) על מנת להגיע לשמחה. כי שמחה קטנה מובילה לשמחה אמיתית. "אחרי המעשים נמשכים הלבבות". אך עם כל זה שאנחנו גורמים לעצמנו להגיע לשמחה על ידי גורמים חיצונים, אנחנו צריכים לשמור על פרופורציה כי בסופו של דבר השמחה והאושר האמיתיים נמצאים בתוכנו. במחשבות שלנו ואיך שאנחנו תופסים את המציאות.
הנה קטע מתאים :
"לא בשקיעה, לא בזריחה,
לא במראה הים הזוהר,
היופי בליבנו פנימה
ולא בשום מקום אחר."

הקב"ה והעולם מתנהגים אלנו כמו שאנחנו מתנהגים. זה כמו מראה, איך שאנחנו נתנהג ככה נקבל. אם נהיה בשמחה, אז גם הקב"ה יתנהג כלפינו בשמחה וישפיע עלינו שמחה עליונה כמו שכתוב בספר הזוהר: "בוא וראה- אם הוא עומד בהארת פנים למטה אז כך מאירים לו למעלה. ואם הוא בעצבות, נותנים לו דין זה כנגדו, כי שמחת האדם מושכת אליו שמחה אחרת עליונה."

אז איך מגיעים לידי השמחה?
חז"ל למדו אותנו "איזהו עשיר? השמח בחלקו". אם נדע להודות על מה שיש לנו ולהסתפק במה שיש לנו אז נהיה עשירים, שמחים במה שיש לנו. האושר והשמחה הם בידיים שלנו. אנחנו צריכים להגדיל ולהעמיק את האמונה שלנו בקב"ה. אם נבין שהכל מאת הקב"ה יתברך, אז אין סיבה להתרגז או להיכנס לעצבות כאשר משהו לא הולך כמו שתכננתי. אם נדע להבין שהכול מאת ה', והוא זה שמתכנן את התוכניות, אז נדע גם להתבונן על המציאות בצורה אחרת. אנחנו צריכים לחשוב חיובי על המציאות כולה ומתוך כך להגיע לידי שמחה. אם נסתכל על העולם בצורה חיובית ומתוך שמחה, אז זה גם יקל עלינו את ההתמודדות עם הקשיים והמכשולים שבחיי היום יום. בספר מי שטעם יין הונגרי נכתב: "שמחה אינה רק תוצאה נעימה של מציאות מאירה וטובה, שמחה היא האנרגיה והכוח להתמודד עם המציאות וקשייה" השמחה נובעת מצורת ההסתכלות שלנו על העולם.
אם יש לך מטרה חיובית לחיים, אם את קשורה לערכים שהקב"ה מגלה לנו בתורה, אז בודאי יש משמעות לשמחת החיים. צריך לחשוב חיובי, כי תחשבי חיובי – יהיה חיובי! זה לא סתם סיסמא. למחשבות שלנו יש השפעה על המעשים שלנו ולמעשים שלנו יש השפעה על המציאות כולה.
שמחה, חשיבה חיובית ועוד: https://www.kipa.co.il/noar/n_show.asp?id=3560


דבר נוסף זה להיות מי שאנחנו באמת. לא לרצות להיות אחר או להתנהג כאחר. צריך להכיר בערך של עצמנו ולהאמין בעצמנו. להכיר בנקודות זכות שלנו, בנקודות הטובות שלנו ומתוך כך להגיע לידי שמחה על מה שיש בנו.

עוד דרך זה על ידי נתינה לאחרים. על ידי נתינה מתמלאים סיפוק ושמחה. תתרמי במה שאת יכולה וכמה שאת יכולה. אם זה לעזור לחברה בשיעורי הבית וללמוד איתה למבחן ואם זה התנדבות קבועה בבית אבות או בית חולים. (ויש עוד הרבה תחומים שאפשר לעסוק בהם) תמלאי את עצמך בעשייה מבורכת וזה יעורר את השמחה הפנימית. סיפוק פנימי עצום.

בכל מקרה, הכי טוב לפנות אל הקב"ה. תזכרי, ריבונו של עולם תמיד פה ומחכה לך. תתפללי אליו, תגידי לו, תדברי איתו על מה שמציק לך ועל זה שהיית רוצה להיות יותר שמחה מתוך שמחה אמיתית. הוא שם, בין השאר גם כדי לעזור. את לא לבד!!

בנוסף, את מוזמנת לקרוא את הקישורים הבאים:
מהי בעצם שמחה? https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=58727
הדרך לשמחה https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=82963
איך להיות בשמחה? https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=40316

חיזקי ואימצי!
אשמח לשמוע ממך,
הדס.
hadas.ste@gmail.com

כתבות נוספות