שאל את הרב

שמות

חדשות כיפה הרב ניר הרמן 07/03/12 09:20 יג באדר התשעב

שאלה

בס״ד

שלום וברכה כבוד הרב

שמי מיטל, אני ב״ה בהריון :) הרבה זמן ״רדף״ אותי השם ״הללויה״

התייעצתי עם רב מערוץ הידברות, והוא אמר לי שהשם הללויה זה בכלל לא שם, למרות שיש אנשים בשם הזה. הוא אמר שהללויה זה לא שם , זה רק פירוש הללו את ה׳. ובאתר דורש ציון של הרב הגאון בן ציון מוצ׳םי הוא מן הסתם דוגל רק בשמות מהתורה. וגם אני אוהבת. הוא אומר שעדיף את השמות שרה או רבקה. אני אוהבת יותר את השם רבקה.. אני מקווה שבע״ה בלי נדר אם אני אבחר את השם הזה ושההילדה תאהב אתו וחס ושלום לא תקצר אותו ולא יקראו לה ״ריקי״ כי זה לא שם בכלל..

רבקה אימו, אני מכירה את הבסיס.. אתה יכול להסביר לי מי זאת הייתה רבקה? ומה המעלות שלה ומה טוב בשם הזה?

תודה רבה

מיטל :)

חג שמח ובשורות טובות :)  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

רבקה אימנו הייתה אשתו הצדיקה (רש"י) של יצחק אבינו, אמו של יעקב אבינו, הקב"ה גילה לה את הסוד- שיעקב יהיה היורש ("ורב יעבוד צעיר") ולכן היא עזרה ליעקב בנה לקבל את הברכות מיצחק אביו, וכן היא הצילה את חייו כאשר שלחה אותו מהבית מפני עשיו.

אני לא מבין בשמות אבל אני מאחל לך שבתך שתיוולד בע"ה ית' בריאה ושלמה בגוף ובנפש תלך בדרכי האמהות הקדושות אשר בנו את בית ישראל.

בשעטו"מ
ובשורות טובות
בברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות