שאל את הרב

שמועות רעות על רב

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 30/07/07 20:38 טו באב התשסז

שאלה

שלום לכבוד הרב!

יש לי בעיה.

מישהו סיפר לי דברים ממש לא טובים על רב גדול גדול וצדיק מאוד שאני פשוט מעריצה אותו. אני באמת באמת בכלל לא מאמינה למילה. הקטע זה שאני באמת לא רוצה שהוא יחשוב דברים כאלה על אדם כזה!!!!

הוא אומר שהוא שמע מחברים שלו שגרים במקום שהרב הזה גר, והוא לא מאמין לכל מה שניסיתי לשכנע שזה פשוט לא הגיוני.הוא אמר לי לשאול אנשים מהמקום. אני מכירה אישה ממש צדיקה משם(היא לא תאמר סתם דברים), האם מותר לי לפנות אליה,להתקשר ולשאול על הרב הזה או משו כזה?

איך אני יכולה להוכיח???זה מציק לי כל כך!

הוא גם אמר שלי שהוא די איבד אמון ברבנים, כי אם רב גדול כזה מסוגל לעשות דברים כאלה, מי אמר שאפשר לסמוך עליו? כאב לי הלב לשמוע דברים כאלה

מה אני יכולה לעשות????

אה ועוד שאלה-שמעתי בשיעור אחד, שעל הרמב"ם היו עלילות שווא ואמרו עליו דברים לא טובים (והוא הבליג..), האם כבוד הרב יכול לומר לי איפה המקור של זה? איפה אני יכולה לקרוא על זה עוד?

ממש ממש תודה רבה מראש

(לא יודעת אם כדאי לפרסם את השאלה- מה שנראה לך..)

תשובה

אינני רואה טעם שתמשיכי בוויכוח הזה. כך דרכן של שמועות רעות, שאחרי ששומעים שמועה רעה, קשה מאוד לעקור אותה, אפילו אם כל העולם יכחיש אותה. המשל אומר: שוטה אחד זורק אבן למים, ועשרה חכמים אינם יכולים להוציאה. גם אם תשאלי את אותה צדקת ועוד צדיקים נוספים והם יעידו על אותו רב שהוא צדיק, מי שרוצה לדבוק בדברי השמועות הרעות, יכול לטעון שאותם צדיקים אינם יודעים או אינם רוצים לומר את השלילה שבאותו רב. לכן מוטב לחדול מהוויכוח, והזמן יעשה את שלו.
בנושא הרמב"ם - לא היו עלילות שווא על התנהגותו ואישיות חס וחלילה, אלא היה וויכוח גדול נגד כתביו, ועל כך ניתן לקרוא בכל ספר העוסק בתולדות חיי הרמב"ם, בערך רמב"ם באנציקלופדיות, וכן בספרים של תולדות ישראל בימי הביניים.
כל טוב
רונן לוביץ

כתבות נוספות