שאל את הרב

שי לחג - סיפור לפסח

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/04/12 15:27 יג בניסן התשעב

שאלה

דבר תורה לפסח זאת חת'כת משימה, כאילו מה שלא תבחר תשאיר עוד אלף ואחד עניינים שיותר משווים התייחסות מאחור.

לכן חשבנו הפעם להביא משו קצת אחר, קודם כל מדובר בסיפור ודבר שני הוא מתייחס למהות הכללית של החג הזה בתור חג החירות, חג של גאולה.

אז אם אתם בקטע מוזמנים לזרום איתנו לשורות הבאות:

יהודי עשיר אחד בא לרב שלו וביקש ממנו לראות את אליהו הנביא, הרב כמובן אמר לו שאי אפשר לראות את אליהו הנביא, ובטח שלא כל אחד.. לא שהוא מזלזל בו או משהו, חלילה, אבל עדיין לא כל יום קורים ניסים והכל אפשרי...

ההוא בכלופן לא התייאש ושיגע לרב ת'שכל ברמות אחרות, ואז הרב אמר לו ת'יודע מה,

בכפר פה ליד יש את מלכה האלמנה, יש לה 10 ילדים יתומים, המצב שם בקאנטים אין אוכל אין בגדים, קיצור און דה פייס. לך אליה אתה ואשתך ותעשו איתה את ר"ה ואתה תראה את אליהו הנביא.

אותו יהודי אמר לרב: מה, דווקא ר"ה? אשתי בחיים לא תסכים, ואיך אני אסתדר בלי הדרשה של הרב לפני התקיעות?

הרב עונה לו מה אתה מעדיף ת'דרשה שלי או לראות את אליהו הנביא?

ואותו יהודי ממשיך לשלוף ערימת תירוצי שרשרת: איך נהיה רחוקים מהילדים ואיך נסחב ת'ראש של דג, אה, וגם אשתי לא תסכים... והרב אומר לו: תחליט אתה אם חשוב לך לראות את אליהו הנביא, אז...

לבסוף אותו יהודי אכן מצליח לשכנע את אשתו הם מעמיסים טרנזיט שלם באוכל, בגדים, ובקיצור את כל צורכי החג ונוסעים לכפר השכן.

שם הם מחפשים את הבית של מלכה האלמנה ואכן הם מוצאים אותו והאמת שזה לא ממש קשה: בית מוזנח פלוס שנראה כאילו לא הולכת לעבור שניה והוא יקרוס.

העשיר ואשתו דופקים בדלת, מלכה פותחת להם והם אומרים שלום ושהם באו לחגוג איתם את ראש השנה. מלכה בפנים מבויישות אומרת שהיא מאד מצטערת אבל בקושי להם יש איך להעביר את החג.

העשיר ואשתו מרגיעים אותה ובחיוך אומרים לה שתרגע והכל פסדר כי הנה הם יש איתם את כל מה שצריך. מהר מאד המקרר מתמלא, חולקו שם חולצות, מכנסיים, נעליים, חליפות הכל חדש דנדש לכבוד החג.

העשיר והילדים המאורגנים והמלובשים הלכו בחיוך גדול לבית הכנסת, חזרו לסעודת חג הכל לפי כל כללי הטקס.

מגיע הערב אחרי הסעודה עם כל סימני ר"ה והעשיר מחכה לפגוש את אליהו. הוא נשאר ער אבל לא קורה כלום, בסוף מרוב עייפות הוא נרדם. העשיר קם בבוקר וחושב אולי בזמן התקיעות, אבל גם בזמן התפילה ולאחריה לא קורה ש

תשובה

כתבות נוספות