שאל את הרב

שיר השירים תמוה ובלתי מובן!!

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 23/06/07 22:27 ז בתמוז התשסז

שאלה

ב"ה

ב"ה

לכבוד הרב עוזיאל אליהו שלום וברכה,

ברצוני לשאול שאלה בנוגע לשיר השירים.

קראתי כאן באתר תשובה נפלאה על שיר השירים ומדוע נכתב בצורה כזו כביכול וכו' וראיתי שזה בעצם משל ולאו דווקא בין איש לאישה וכו'..

אבל אז חשבתי לעצמי שהרי לדוג' איסור קול באישה מגיע משיר השירים "כי קולך ערב ומראיך נאווה " לא כן? אז אם שיר השירים כלל לא מיוחס לאיש ואישה אלא לכנסת ישראל ולקב"ה מדוע למדו ממנו איסור שקשור בקולה של האישה?

בעצם יש כאן סתירה או שרבנים סותרים את עצמם מעט ? (כמובן רק לפי הבנתי ובטוחני שישנו הסבר לכל העניין אלא שאיני בדרגה כזו שאוכל להבינו לבדי) הייתי רוצה להבין איך זה יכול להיות,

כי או שזה לא מיוחס לאישה כל התיאורים האלה (כי הרי איש כ"כ צדיק וודאי לא ישתמש סתם כך בתיאורים שכתובים בשיר השירים) או שזה מיוחס לאישה בכדי שנדע מהן חולשותיו של האיש ועל סמך זה נדע כיצד לנהוג עם האישה ולהסיק מכך איסורים שונים?!

שוב כבוד הרב,

אני שואלת בכוונה להבין וח"ו אין לי שום כוונה בשאלתי למשהו לא טוב

אלא קטנה אני מלהבין!

שבוע טוב ותודה רבה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

שלום.



שיש השירים הוא קודש קודשים. זו נקודת המוצא.
פסוקיו אותיותיו ותבותיו מכוונים הם וכל אות וכל מילה יש לה משמעות גדולה ועצומה בפשט בדרש ברמז ובסוד . ומכל אות לומדים תילי תילים של רעיונות חלקם גלויים וחלקם הם על דרך הדרש וחלקם הלכתיים וחלקם הם על דרך הסוד. וחלקם על דרך הרמז.
אתן לךם רק דוגמא לרמז שהוא מאוד עמוק וכתובים עליו מאמרים והוא מובא בספרי הפוסקים :
נאמר בשיר השירים[ "שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני".]
הפסוק מתאר מצב מאוד אינטימי אידיאלי בין הדוד והרעיה שבשיר השירים שבעצם זה היחס שבין הקב"ה לעם ישראל.
המצב הזה מתקיים דווקא בחג סוכות!! שאז עם ישראל פוגש את השראת השכינה כ"צילא דמהמנותא" ודווקא הפסוק הזה הוא הרמז ההלכתי לסוכה תקנית וכשרה!["שמאלו תחת ראשי"] יוצר ציור של [" 2 דפנות ושלישית אפילו טפח"] כמו יד שמאל שמונחת בתנוחת חיבוק . וכמובן שיש לשאול אז למה דווקא יד שמאל ועוד שאלות רק רציתי להראות מציאות של פסוק שמתאר תיאור שיש לו השלכות הלכתיות ורעיוניות .
ובכל זאת כל התיאורים שם הם קודש קודשים!!

ואם תרצי להעמיק בספר שיר השירים כדאי לך ללמוד את ספר דעת מקרא.

עייני גם בתשובתי "שיר השירים מביך " ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show/30852

בהצלחה,


עוזיאל אליהו,

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות