שאל את הרב

שירות לאומי

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 28/08/09 12:34 ח באלול התשסט

שאלה

שלום..

אני בחורה דתייה שמתכוונת להתחיל שירות לאומי באיזור המרכז בגן לילדים מיוחדים(מכל הסוגים).התברר לי בימים האחרונים שאני עובדת עם צוות שחלקו ערבי (אוכלוסיה מעורבת)והילדים חלקם הקטן ערבים וילדי עובדים זרים.

רציתי מאוד להתנדב שם כי אני עושה שם המוןןן למען הילדים וההתפתחות שלהם ואני תורמת המון..השאלה שלי היא כזאת-האם אני תורמת פחות או שזה צריך להיות ממש בעייתי שאני עובדת עם ערבים או שאני יכולה לתרום שם ופשוט לא להתייחס? השאלה הזאת מעסיקה אותי כבר כמה ימים מצד אחד אני לא באה איתם הרבה במגע ואני מרגישה ששם אני ממש תורמת וזה מה שרציתי והבנתי שבתחום הזה במקומות כאלה זה מוכר העירבוב(אני לא מאלה שרוצים במוות של הערבים שלא עשו כלום וחיים בתוך העם היהודי ביחסים של שלום, אני פשוט לא רוצה אותם בארץ..אותו דבר על עובדים זרים) וגם זה לא פייר מיצידי לעזוב עכשיו לפני תחילת השירות כי אני משאירה אותם ללא איש צוות .. אבל מצד שני מפריע לי אני חושבת אולי אני יתרום יותר במקום אחר לעם שלי וגם במקום עצמו גם היהודים- יש אווירה חילונית לגמרי (הם לא שומרים שבת וכשרות..במקום עצמו אבל כן כי זה החוק אצלם)ואני בתור בת דתייה גם אם אנחנו לא מדברים על דברים עמוקים בחיי היום יום שלי אני מערבת את הקב"ה ..(אני יכולה לעשות זאת גם שם אבל זה שונה..למרות שאני יסתדר במקום חילוני כי יש לי באופי להביא לאנשים גם שלא מאמינים את האמונה שלי ולנסות לעניין אותם בזה וזה גם מחזק אותי ומביא אותי לגאווה עצמית בזה שאני דתייה ומאמינה והולכת בדרכו.. אבל עם הערבים זה לא רלוונטי שמה..)מה אתה ממליץ לי לעשות?

אני אודה לך על תשובה מהירה כי אם אני מחליטה לעזוב כדאי שזה יהיה כמה שיותר מהר..

תודה רבה מראש:)יום נעים!

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

הטענות שלך נכונות, אולם מאידך אין זה מההוגן והישר לעזוב מקום לפני תחילת הלימודים ולהשאיר את הילדים הנצרכים ללא טיפול טוב.
על כן נראה לי שבמצב שנוצר כדאי שתתחילי את השרות ותראי כיצד לפתור את הבעיה של אנשי הצוות שאינם יהודים, שזו סכנה גדולה. על כן השמרי היטב במהלך הזמן הקרוב ותראי האם את יכולה לעבור למקום טוב יותר, שבו לא יווצרו בעיות מהסוג הזה.

כתיבה וחתימה טובה
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות