שאל את הרב

שירות לאומי או צבאי

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 13/07/07 00:11 כז בתמוז התשסז

שאלה

יודעת שכבר קיבלת המון שאלות בנושא-

ועדיין, אינני מכירה מספיק את האנשים שאיתם אני עלולה לשרת בצבא, והן את המסגרת הצבאית על כל צדדיה.

ועל כן, השאלה.

התקבלתי לממר"ם בצבא, מה שיועיל לי מאוד בעתיד וגם יותר יעניין אותי כשחינוך נורא לא מתאים לי... ובטח שלא מזכירות, בתי חולים וכד'. כשידוע שהאופציות בשירות לאומי לא רבות, בטח לא כממר"ם, כאשר עם תעודת הבגרות שלי לא אתקבל למדעי המחשב באוני'...

בממר"ם אני מאמינה כי אוכל לתרום יותר.

חשוב לי לשמוע את חוות דעתך, שירות לאומי (חינוך, בעיקר נוער) או ממר"ם (תכניתנית) אני נמצאת במרכז ההחלטה כאשר הזמן דוחק..

תודה מראש.

תשובה

שלום רב,
זו אכן התלבטות קשה, ולא אוכל לחוות דעה חד משמעית, במיוחד לנוכח העובדה שאינני מכירך מקרוב.
רבנים רבים סבורים שיש להעדיף שירות לאומי בכל מקרה, וכי המסגרת הצבאית באשר היא אינה מתאימה לבנות. אחרים, ואני הקטן נמנה עימם, סבורים שאין לשלול באופן מוחלט שירות צבאי, אולם יש להעדיף שירות לאומי, כשאין נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת. במקרה שלך, אני מבין שאין לדעתך מסלול של שירות לאומי שמתאים לך, ותהיה לך תועלת רבה מהשירות הצבאי, לכן יש מקום לשקול זאת בחיוב.
אכן חשוב לזכור שהקורס של ממר"ם הוא ארוך וקשה, ואחריו לא ברור היכן תהיי משובצת. יש חשיבות רבה לכך שתשרתי באופן שיאפשר לך להגיע הביתה באופן סדיר בדרך כלל, וכדאי לבדוק מה הסיכוי לכך.
חשוב בעיני שתבדקי היטב את עצמך עד כמה את בעלת עוצמה רוחנית פנימית ללכת בדרך התורה גם בסביבה שאינה מעודדת זאת בדרך כלל, וכן עליך לבדוק באילו דרכים תוכלי להתחזק בתורה במקביל לשירות הצבאי? אם באפשרותך להצטרף למסגרת תורנית דוגמת המכינה הקד"צ לבנות צהלי בעין צורים, תכנית הדס במכללת לינדנבאום בי-ם או המדרשה בעין הנצי"ב, זה בוודאי רצוי, ואם לא כדאי לחשוב מראש על דרכים להתחזקות, במקרה שתחליטי להתגייס. את ההחלטה הסופית לכאן או לכאן לא אוכל לקבל במקומך, ואת תצטרכי לקבלה בעצמך.

בברכה שתקבלי החלטה נכונה ותצליחי,
רונן לוביץ

כתבות נוספות