שאל את הרב

שיער וגרביים

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 13/04/07 13:56 כה בניסן התשסז

שאלה

לרב שלום וברכה,

את השאלה הזאת אני שואלת בעקבות תשובה שכתב

בחור אוטיסט (מתקשר). הוא כתב שאשה רווקה צריכה ללכת עם צמה, ושצריך ללבוש גרביים עבות,

וללכת ברגל מגולה זה אסור.

שאלתי אל הרב היא האם זה נכון? שמעתי שאם החצאית ארוכה כלל אין בעיה ללכת בלי גרביים וכן גם כשהחצאית קצרה אם היא מכסה את הברך ישנם פוסקים שמתירים. כך שמדוע להגיד שאסור באופן גורף אם יש לי על מי לסמוך בכל מקרה?

וכן לגבי שיער, רבים הרבנים שמקלים. מה הבעיה?

בברכה ובתודה רבה,

תהילה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב,
את צודקת בדברייך, ודין הגרביים שנוי במחלוקת הפוסקים לגבי אימרת רב חסדא (ברכות כד): שוק באישה ערווה. יש פוסקים הסבורים שהכוונה לחלק שבין הברך לקרסול, ולשיטתם יש לגרוב גרביים, או ללבוש חצאית ארוכה, ויש הסבורים שהכוונה לחלק שמעל לברך, ולכן אין חיוב לכסות מתחת לברך, וכך כתב בעל המשנה ברורה (עה, ס"ק ב).
לגבי השיער – מעיקר הדין אין איסור לרווקות ללכת בשיער פזור, אך מדרכי הצניעות הוא שהשיער יהיה אסוף, ויש שהחמירו שיהיה קלוע בצמה, אך זו חומרה, ולא דין מחייב.
באשר לעצם העניין של קבלת הוראות על פי תקשור של אוטיסטים, לא על פי תקשור כזה או אחר אנו עושים את מעשינו. אני מסתייג מכל השיטה של שימוש בתקשור כזה או אחר, ובמיוחד משימוש בתקשור של אוטיסטים. זו דרך פסולה, שאין ללכת בה.
כל טוב
רונן לוביץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות