שאל את הרב

שידוכים דרך שדכנים ואינטרנט

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/09/06 17:16 ח באלול התשסו

שאלה

שלום,

הרבה פעמים אנשים אומרים שדרך ההכרות היא לא רק ע"י מכרים אלא גם לפנות לשדכנים במגזר הדתי לאומי או דרך האינטרנט. השאלה שלי בשיא האמת האם באמת אפשר למצוא שם בחורים טובים ונאים?! אנשים שנראים טוב, או שיש להם בטחון עצמי בטוח לא פונים לשם.

האם בחורי ישיבות הסדר מצטרפים לאירגונים שכאלה? האם זה לא בושה לפנות לאמצעי הזה?

אני שואלת את כל השאלות כי באמת אני רוצה לחקור לעומק את הנושא. באמת חשוב לי להפנים שזה שאירגוני שידוכים יכולים לעזור לכל אחת וזה לא בושה.

הייתי רוצה שתחדדו לי את נושא זה ותענו לשאלותי. תודה רבה :)

תשובה

שלום וברכה,

השאלה שלך מעניינת מאד ושמתי לב שבזמן האחרון יש לא מעט התעסקות בעניין הזה של שידוכים בדרכים פחות מקובלות.
אני מאמינה שבהחלט ניתן לפנות לשדכנים או דרך האינטרנט ובהחלט ניתן למצוא שם בחורים מצוינים. תראי, אחרי הכל הקב"ה מכוון כיצד פלוני יפגוש את פלונית. לא כולם פוגשים דרך חבר\ה או מכר אחר. יש כ"כ הרבה סיפורים באמת הזויים ולא צפויים על איך שזוגות נפגשו והתחתנו. יש המון זוגות, שהוא מעולה והיא מעולה ונפגשו ע"י שדכן מקצועי או דרך האינטרנט.

הנקודה המשותפת לכל אותן זוגות היא סייעתא דשמיא!!

אין פה דרך טובה או פחות טובה להכיר את הבן זוג, כל הדרכים כשרות! אבל בכל דרך שהיא צריכים המון תפילות ואת עזרת הקב"ה ותפילה להכוונה בבנייה ולבהירות בקשר.
זו בעצם התשובה לשאלתך.
מאד הגיוני לחשוב שאם יש דרך פחות מקובלת להכיר אז גם פחות רווקים ייפנו אליה ואם יש כאלה שכן פונים לשדכן\ אינטרנט אז כנראה שהם ממש נואשים או שאין להם בכלל הצעות כי הם לא משהו.
אז זהו- שזה ממש לא נכון!!
בחור, לדוג´, יכול לפנות לשדכן מסיבות אחרות לגמרי. נגיד שאין לו הצעות, אז במקום לשבת ולחכות עד שאיזה חבר ייגאל אותו מבדידותו הוא פשוט לוקח את העניין לידיים ועושה את ההשתדלות המקסימאלית שלו. אני חושבת שלעשות צעד כזה הוא ממקום מאד בוגר ואחראי ועוד יותר חשוב- ממקום מאמין. כיוון שהוא מבין שהקב"ה מתכנן לו אחרת ממה שהוא תכנן לעצמו, כנראה שהקב"ה לא רוצה שהוא יכיר את אשתו דרך חבר אלא בדרך אחרת, כי לכך הוא בנוי! חשוב מאד להבין את זה... אני אתן לך עוד דוג´: כשיוצאים לדייטים, מסתכלים הרבה פעמים על זוגות אחרים (חברה טובה לדוג´)- רואים מה הם עושים, לאן הם הולכים, על מה הם מדברים. כל זה גורם להשוואות עם הקשר הנוכחי שיש לך לקשר של זוג אחר, ואז רוצים לקחת את אותם דברים שנראים לנו טוב מאותו קשר ולהכניס את זה לקשר שלך... אבל פתאום רואים שזה עושה רק באגן ולא עוזר ולא מתמקדים בכלל בקשר הנוכחי... אז איך כל זה קורה בעצם? מה לא היה בסדר פה?
תראי, לכל זוג מתאים סגנון קשר אחר, בנייה אחרת, ופיתרון אחר. איך שאת תפתרי איזו בעיה עם הבן זוג שלך לא תהיה אותו דרך שהחברה הכי טובה שלך תפתור את אותה בעיה עם הבן זוג שלה. כיוון שאת בנויה אחרת והיא בנויה אחרת, לכן גם סוג הקשר יהיה בנוי אחר (ואני עוד לא לוקחת בחשבון שבני הזוג שלכן מן הסתם שונים).
אותו הדבר לגבי דרך ההיכרות.
לך תהיה דרך מסוימת להכיר את הבן זוג ולחברה שלך דרך אחרת. הנק´ העמוקה יותר של העניין זה שלכל דרך שהיא ולכל סוג קשר שהוא צריך המון סייעתא דשמיא! הרי "קשה זווגו של אדם כקריעת ים סוף", ולמה? הרי הקב"ה הוא הכל יכול. קושי קריעת ים סוף הוא מצד האדם ולא מצד הקב"ה. כמו שבקריעת ים סוף הים לא נבקע עד שבנ"י האמינו שהים יבקע, עד שנחשון בן עמינדב קפץ למים שהגיעו עד צווארו, רק אז הים נבקע. הקושי הגדול הוא שקריעת ים סוף מותנית באמונה ובמעשה של בנ"י. כך גם זיווגו של אדם, הקושי הגדול הוא שהאדם בעצמו יאמין שהבחורה הניצבת מולו היא זיווגו ("אולי זו לא היא? אולי אנחנו לא מתאימים?") ושים הבעיות והמניעות ("אבל מה עם פרנסה? אין לנו דירה, אנחנו צעירים מידי") יקרע בשבילם, ושוב- עם המון המון תפילות!!

את שואלת אם ניתן למצוא בחורים טובים ונאים בדרכים קצת שונות כשדכן ואינטרנט, תחשבי על עצמך אפילו. אם את מעוניינת לפנות למקור כזה ואת בעלת מודעות עצמית תקינה, אז את יכולה להעיד על עצמך שאת בחורה טובה ונחמדה ואין אצלך שום בעיה שבעקבותיה את מרגישה צורך לפנות למקור זה או אחר, נכון? אז מדוע שבחור עם אותה מחשבה לא יפנה לשדכן מאותה סיבה? והוא בחור טוב, ונאה,
עם רמה דתית גבוהה, רק עם עיכובים שהקב"ה שם בפניו... תחשבי על זה.

ארגוני השידוכים אכן יכולים לעזור לכל אחת, ואין לי ספק שבחורי הסדר ובחורים טובים אחרים פונים לארגונים אלו ואין בכך כל בושה. אומנם זו דרך שהחברה הדתית פחות מקבלת אבל אני אישית שמה לב שזה נהיה יותר ויותר מקובל, כך שבאמת אין לך מה לדאוג.
נק´ אחרונה- אני מאמינה שבהחלט ניתן לסמוך על שדכנים, אינטרנט וארגוני שידוכים, אך כיוון שאלו מקורות שפחות מכירים אותך, כדי לבדוק קצת יותר לעומק כך ארגון וארגון. וכמו כן, גם לברר קצת יותר מהרגיל על בחור שמוצע.

אני אשמח שתשתפי אותי על הנאמר פה,
המון בהצלחה והרבה תפילות,
רק טוב,
אודלי-ה

ODELYA@SHORESH.ORG.IL

כתבות נוספות