שאל את הרב

שאלת תגובה בנוגע לטעם כיסוי ראש

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/10/08 19:44 יט בתשרי התשסט

שאלה

שלום כבוד הרב ותודה על ההתייחסות,

רציתי לשאול לגבי הטעם של הרב לכיסוי ראש מלא, אני אינני נשואה, ואני מאוד מקבלת על עצמי את הרב בתור הרב שלי.

אני חייבת להגיד שהפסיקות שלך הן הכי תורניות בעיני, באמת אפשר לראות את העומק בכל פסיקה והסבר הדברים, באמת אני נהנת לקרוא את כל התשובות והמאמרים [בעיקר] כל פעם מחדש, הם פשוט גורמים לי לחבב את היהדות עוד יותר. [גם על כך נתונה לך תודתי].- נורא קיטשי אך באמת נכון :)

רציתי לשאול לגבי הטעם לכיסוי ראש מלא, כיסוי ראש מכסה את הראש, המשמעות של כך היא בפשטותה [אבל הכי הכי פשוטה] לא לכסות את כל השיער אלא רק לשם הסימן, שיקלטו שהיא נשואה אני מאוד מאמינה בכך, מעיין גאוות נישואים וכדי להוכיח את השתייכותי למישהו אחד וליהדות.מי שמסתובבת עם כיסוי ראש ורואים לה את הפוני או שיער מאחור יודעים שהיא נשואה, ובעיקרון לא משנה כמה טפחים גלויים, אני לחלוטין לא אומרת להגזים ולפרוע את כל השיער, אך באנינות טעם ובצניעות לכן אני שואלת, מדוע לדעתך יש לכסות את כל השיער?

קשה לי מאוד עם דעתו זו של הרב, יכול להיות גם מפני שכל העיסוק הוא מאוד נשי, ומי שפוסק הוא גבר, יש המון תחומי הלכה שהם כך, ולא זאת הבעיה שלי את עניין זה אני מקבלת, אך זו מעיין דרישה להקל, להסביר, כי זה משהו שקשה להסביר לגבר, ונכון יש המון נשים שיכולות להסביר לי והולכות עם כיסוי ראש מלא, אך הפסיקה היא גברית.

מועדים לשמחה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

לו ההנחה ההלכתית הייתה שכיסוי הראש נועד להיות סימן לאישה נשואה – כנראה שהיית צודקת.
ברם, אין זה בטוח שזו הסיבה היחידה. כיסוי הראש הוא לבושה של אישה נשואה מצד עצמו, ולא רק מצד הסימן, ועל כן ההלכה קבעה שיש ללכת עם כיסוי ראש מלא.


אני מניח שאת צודקת בדבר היכולת של גבר להבין עד תום את יחסה של אישה לכיסוי הראש.

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות