שאל את הרב

שאלות לגבי השירות הלאומי

חדשות כיפה הרב שי פירון 22/11/06 15:00 א בכסלו התשסז

שאלה

שלום!

אני עובדת במסגרת השירות הלאומי עם חולי CP מבוגרים (גיל 21 ומעלה) אני מאוד אוהבת את המקום ואת העבודה אך הכל זאת יש לי כמה שאלות לגבי סוג העבודה.

דבר ראשון, חלק מהעבודה במקום כוללת עבודות סיעוד גם לחניכים הבנים. בהתחלה זה היה לי קשה אבל מהר מאוד התרגלתי. אני יודעת שלמרות שהם בנים, בגלל מצבם זה מותר מבחינת ההלכה. אך עדיין יש לי חששות לגבי איך זה עלול להשפיע עלי גם בעתיד (בחיי הנישואין וכו'). זה ממש מטריד אותי ובשיחות שהיו לי עם אנשים לגבי זה הם רק שכנעו אותי שזה באמת לא בסדר שבת בגילי תחשף לדברים כאלה ושאני צריכה לעזוב את המקום... מה לעשות?? לעזוב יהיה לי ממש קשה כי זה באמת מקום מדהים ואני גם לא בטוחה שאני באמת צריכה לעזוב בגלל זה...

שאלה נוספת: יש חניכים שמביאים מהבית אוכל שאני יודעת שהוא לא כשר (בשר וחלב יחד) ואני צריכה להאכיל אותם. האם מותר לי לתת להם את האוכל הזה?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה


שלום,


א. אכן מן הבחינה ההלכתית - יש מקום רב לעבודת הקודש שאת עושה ואני חש שבמקום שאין איש - השתדל להיות איש. יש בזה חסד גדול ומשמעותי.
אבל, אם את מרגישה שההחשפות שלך פוגעת בנפשך ולא מאפשרת לך לתפקד באופן נורמאלי - הרי שעבודה זו אינה מתאימה לך ואין בכך כל פגם. לא כל אדם אוהב חסד מתאים לעבוד ברפואה ולהחשף לדם, לא כל איש הרוצה להיטיב עם הזולת - יכול לעבוד בסיעוד בעיקר אם יש בכך פגיעה בצניעות טבעית.
לכן, את צריכה לשבת עם עצמך (ולמעט בשיחות מיותרות עם אחרים) ולקבל החלטה מה נכון לך לעשות.

ב. אם יש אחרים שיאכילו את האוכל אם את לא תאכילי- מותר גם לך אבל אם את היחידה שמאכילה אותם, נראה לי שיש בכך בעיה גדולה וצריך לחפש פתרון אחר.


בברכה,


שי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות