שאל את הרב

שאלה שלא נעים לשאול בישיבה - דפוסי הבילוי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 05/04/07 11:56 יז בניסן התשסז

שאלה

לכבוד הרב שלום!

השאלה תמיד הציקה לי אז החלטתי לשאול(שאלה של נעים לשאול בישיבה) .

מאז שאני בשבט(עכשיו אני כמעט בן21)כמעט כל הבילויים שלי בבית הם עם חבר'ה בנים בנות שגדלנו יחד.כמבון שאין חוסר צניעות וכאלה,לא תמיד מדברים על עבודת ה',אבל הלך הדיבור והצחוק הוא באוירה טובה.האם זה מותר,אסור, לא רצוי,או אולי לגיטימי? ואם לא,אז מה לעשות?

נ.ב אני יודע שאין לרב יותר מדי זמן,אז תודה רבה מראש.

תשובה

שלום וברכה
זו דווקא שאלה שמתאים מאוד לשאול אותה בישיבה. הדיון בישיבה בדבר אופי הפעילות החברתית והתרבותית מחוץ לכותליה הוא אחד היסודות החשובים של תיקון המידות ועבודת ד', ועל כן דווקא מאוד כדאי לבקש שיהיה דיון ושיעורים על כך בישיבה, ושתבררו את הנושא במלוא העוצמה – מהן הציפיות לכתחילה מבחור בישיבה בשעה שהוא יוצא מבין כתליה, ומה משמעות הקשר הקיים, ואיך וכדו'.

קשה לי לענות על השאלה כפי שהצגת אותה בשל העובדה שחסרים לי המון פרטים עליך, על הסביבה בה אתה חי, על המסר אותו אתה שומע בישיבה וכדו'. אוכל לומר רק בקיצור את העיקרון: השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא האם המפגש החברתי הזה עומד בניגוד למה שאתה בונה בישיבה או תומך בו. אם הוא עומד בניגוד לו – הוא מאוד לא רצוי, ואולי אפילו אסור. אם ההתנהגות שם אינה עומדת בניגוד לבניין שאתה בונה בישיבה ואולי אף הדבר מאפשר לך ליצור אישיות יותר שלמה, ובאמת מדובר בחברה שאין בה חוסר צניעות וכדו' – הוא מותר, ואולי אפילו רצוי (כל אחד לפי צרכיו הרוחניים).

זה משפט עקרוני בלבד ואותו אתה תצטרך לתרגם למה שמתאים לך. אני חוזר על הצעתי כי תפנה לרמי"ם ולראשי הישיבה ותבקש מהם דווקא לדון בשאלות אלו, שהן מהחשובות ביותר לעבודת ד'.


כל טוב

כתבות נוספות