שאל את הרב

שאלה על יהודים משיחיים

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 20/05/07 22:47 ג בסיון התשסז

שאלה

בס"ד

שלום הרב,

היום פגשתי מישהו שאני מכירה שסיפרו לי עליו שאיזה מסיונר דיבר איתו ובקיצור הוא החליט שהוא יהודי משיחי (לפני כן הוא לא היה דתי או משהו כזה..) - אז סתם התחלתי לדבר איתו על הנושא והוא התחיל להסביר לי כל מיני דברים בישעיה שמוכיחים שישוע הוא המשיח וכו' וכו'..

עכשיו, אני הקשבתי לו סתם כי התעניינתי ולא כי אני מתכוונת חס וחלילה לעבור דת או משהו כזה - אני מאמינה באמונה שלמה בקב"ה ואין לי שום ספקות,

- שום דבר ממה שהוא אמר לי לא לקחתי את זה כאיזה תורה מסיני כמובן - אני לא מבינה גדולה בתנ"ך, אבל אני בטוחה במאה אחוז שיש תשובות לכל דבר שהוא אמר לי - הוא עצמו אמר לי שהוא דיבר עם רבנים לפני כן ולאף אחד לא היה תשובה על הפרק בישעיה שהוא דיבר איתי עליו (פרק נ מש'ו, לא זוכרת..)- גם את זה לקחתי כערבון מוגבל..

אבל זה גרם לי לחשוב - כאילו, אני לא מבינה כלום בתנ"ך - למה אני לא יודעת מה אומרים באמת כל הדברים שהוא דיבר איתי עליהם???

- כל העניין הזה סקרן אותי.. אני יודעת שבטח לא תוכל לכתוב את כל מה שיש לך לומר בנושא אבל אולי קצת.. לא יודעת- הייתי שמחה לעזרה.

תודה רבה בכל מקרה.

נועה.

תשובה

לשואלת שלום רב.
הכינוי "יהודים משיחיים" מטעה מאד. בעצם מדובר על נוצרים לכל דבר. אמונתם, מנהגיהם וכל אורחות חייהם הם נוצריים. הם מאמינים בשילוש, מאמינים ביש"ו, ובכך שהוא המשיח ח"ו, הם מאמינים שה' ח"ו עזב את עם ישראל וכעת הוא משרה שכינתו על מי שמקבל עליו את אמונת הנצרות.
את הדת הנומרית אנו מכירים לא מהיום. הויכוחים אחתה הם עתיקים. כבר בימי הביניים הכריחו הנוצרים רבנים יהודים להתווכח איתם בויכוחים פומביים מתוך רצון להשפיע על ההמונים להתנצר. וכשהובסו, ניסו להרוג את המתווכחים. כך למשל היה עם הרמב"ן, שלאחר שהתווכח וניצח, הוכרח לברוח מספרד לארץ ישראל. כבר אז הועלו טענות שונות ועיוותים שונים לפסוקים וגדולי ישראל ענו להם והוכיחו שכל טענותיהם שטויות. את מוזמנת להסתכל שם בפרשנים כגון רש"י רד"ק וראב"ע, ולראות איך הם מפרשים את הפרק כולו על דבריהם של הגויים על עם ישראל לאחר הגאולה.
לכן המושג "יהודים משיחיים" הוא סתירה פנימית, שהרי יסודה של הנצרות ומהותה, זה שהאל ח"ו עזב את היהודים. אלא עלינו להתעלם מהם ולהמשיך ללמוד את תורתנו כמות שהיא בלי סילופים ועיוותים.
ובכלל צריך לזכור שלפי הנצרות המשיח כבר הגיע לפני 2000 שנה. והרי כל מי שמתבונן קצת סביב רואה שאי אפשר לומר שהגענו כבר ל"וגר זאב עם כבש.." ולא ל"וכתתו חרבותם לאתים..." אלא אדרבא, עלינו להתאמץ עוד ועוד להביא לביאת המשיח האמיתי, להרבות בצדק ובמוסר, בתורה ובמצוות עד לביאת גואל צדק.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות