שאל את הרב

רק בנות יפות...

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/09/08 15:50 כא באלול התשסח

שאלה

בס"ד

יש לי חבר שנמצא בשידוכים כבר ארבע שנים בערך. הוא כבר די מבוגר. הוא פשוט בנעאדם עצוב . עצוב מאד. שהוא לא מצליח למצא בחורה יפה בעלת מידות. אני מרגיש שלפעמים הוא כאילו אומר לי איך זה שאין לך הצעות בשבילי? איך אשתך לא יכולה להציע את חברותיה?.

והאמת היא שהוא מחפש בחורה ממש יפה, ואין לי! פשוט אין לי! ואשתי לא אחת שהולכת לחפש בכיתות אחרות בנות. אלא מי שהיא ממש מכירה היא מוכנה להציע ומי שהי לא מכירה, אשתי לא תיגש אליה ותציע לה. אמרתי לו שאין לי הצעות. אני מרגיש שיש איזה ריחוק ביננו, הוא קצת תפס מרחק, הוא עצוב. הוא מתוסכל. רע לו. וזה קשה לי כי אני רוצה שיהיה לו טוב.

בברכה ושבת שלום

תשובה

שלום ידידי...
אתה יודע, לא הרבה פעמים יצא לי לקרוא שאלה, לקרוא אותה עוד פעם, ועדיין לשאול את עצמי אם אני חולם או שמה שקראתי עכשיו זו דווקא שאלה אמיתית שלא יכלה להגדיר יותר טוב את המציאות ההזויה/כואבת/ מתסכלת והכי מופרעת שנקלענו לתוכה.
החבר שלך הזה, שנמצא כמו שכתבת כבר 4 שנים בשידוכים והוא כבר די מבוגר, אז יכול להיות שאם הייתי בצד השני של הסיפור לא הייתי הולך לכתוב את השורה הבאה, כי יכולים להגיד לי, שכבר שכחתי איך זה להיות רווק וכו'...אבל בגלל שאני נמצא בחלק ה'נכון' של הסירה שמשייטת לה בביצה, אז אני אגיד את זה באופן הכי פשוט וישר שיש:
הוא לא צריך עכשיו בת יפה עם מידות, אלא במקרה שלו באמת נראה לי שדווקא שני כפאות מצלצלות כאלו לפנים, היו יכולים להעיר אותו קצת ולעשות לו יופי של סדר בבלאגן הזה שהוא נקלע לתוכו.
לא מבין לאן אני חותר?
מעולם לא היה היצע גדול יותר של רווקים ורווקות כמו שיש היום, הנושא הכי לעוס, שחוק, ומדובר כאן היום מדבר על כל כך הרבה בנות ובנים שעדיין לא סגורים על זה שבמנהרה החשוכה הזו, שהם פוסעים בה כבר כמה שנים, מגששים דרכם באפילה המחניקה והכואבת הזו, יהי'ה פעם אור, והנה, הגעת עם הסיפור הזה על החבר שלך שהבהיר לכולנו, שאם היינו מחזקים כמה ברגים במקומות הנכונים, אז וואלה, יכול להיות שהרבה אנשים היו מוציאים את הדמעות שלהם בתפילת 'נעילה' של השנה הבאה על זרע של קיימא ולא על זיווג.
אני מניח שהחבר שלך מכיר את מסכת קידושין ישר והפוך והדף החביב עליו הוא דף מא.א. שהמשפט הנצחי זועק מתוכו:
"אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה, שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו..."
אבל נראה שמישהו כאן לקח את המשפט הזה צעד אחד קדימה, כי למרות שאני לא מכיר את החבר שלך והוא יכול להיות בהחלט אדם מדהים ועמוק, מסתבר שהוא מתעקש להישאר בכיתה א', וכנראה שהוא ראה בילדותו יותר מידי סרטים וסדרות מייד אין הוליווד.
למה אני כותב את זה? כי מה לעשות, אבל גם לי יש חברים רווקים כאלו, ורק בגלל שזה לא כל כך נעים להיכנס באין כניסה בחברים שלך, לא נותר לי אלא לתהות ביני לבין עצמי האם הבן אדם יצא מהסריטה שלו לפני גיל 30 או שבסוף הוא יגמור כמו עוד חכמלוג שלא ידע להבדיל בין תכונות של אישה/אמא של הילדים שלך/חברה לחיים, לכוכבת הנערצת עליו שמאז גיל 9 הוא החליט שככה הוא רוצה את אשתו ולא יעזור בית דין או השנים שטסות להם והוא עדיין שבוי בפנזטיות שלו.
לא, זה לא קל להיות רווק ואפשר באמת להבין אותו, אבל אם אתה באמת רוצה לעזור לו, אז אתה יכול להגיד לאשתך שתיקח קצת פסק זמן ופשוט לשבת להסביר לו, לאט לאט, כדי שמכל חמישה נענועי ראש שהוא ינסה למכור לך שכן, הוא מבין, אחד לפחות ייכנס לו בכל זאת ללב, מאיזה חומרים אמורה להיות בנויה האהבה שאמורה לבעור ולחמם למשך 60 שנה.
תשאל אותו איך הוא מגדיר בכלל בת יפה? מה עושה לו את זה בבת?
בכל השאלות האלו, אמרו לנו כבר חז"ל, שהבינו ביופי והטעם שלהם היה לפחות פנסיב כמו החבר שלך, שאם הוא רואה מישהי שיש בה קודם כל את התכונות החשובות שבלעדיהם המשחק לא מתחיל בכלל, כגון צניעות, עדינות, יראת שמיים, והוא גם רואה שהפגישות זורמות, אז לא נותר לו אלא לראות אם נעים (ויש הבדל בין נעים לבין מיס הביצה)
לו להסתכל עליה או לא ואם כן שילך על זה וילך על זה בכל הכוח.
אבל אם הוא בקטע שהוא רוצה ללכת עם בובת חרסינה, 'פצצה' בלעז, אחת שעוברת אז כל הבנים חוטפים נקע בצוואר בגלל שיש גבול למרחק הפזילה של העיניים והוא כבר חושב על מבטי הערצה שינשאו אליו מהחברים:
'ב'ואנה' אח שלו, הבאת לך חתיכת אישה...איזה תותח....'
אז כמו שכתבתי, הבן אדם לא צריך אישה, אלא כמה כאפות לפנים ופסיכולוג על סטנד ביי.
ויודע מה, גם אם נלך לפי הראש שלו, ועכשיו אני מביא לו מספר טלפון של בת מזה יפה, עם מידות חבל"ז, באמת אחת - לראות ולמות, מה אחר כך?
אחרי שהיפייפה הזו תלד כמה ילדים, והיא כבר לא תהיה אותה שחקנית קולנוע הורסת כמו שהיא הייתה?
הוא באמת יסתפק אז רק במידות שלה?
כי מהרושם שנראה כאן עד עכשיו, היציבות של חיי הנישואין שלו הולכת להיות חזקה לפחות כמו גשר המכבייה, אחרי שהוא נפל...
אז קודם כל תצבע את האפור הזה של החיים שלו, בכמה צבעים של אמונה, שאנחנו באמת מאמינים שהשאלה היא לא 'אם' הוא בכלל יתחתן אלא אי"ה מתי הוא התחתן...
ודבר שני ופה באמת תעשה איתו חסד אמיתי, כנראה שהבן אדם באמת צריך לבנות מחדש את כל סולם העדיפויות שלו לגבי בחירת בת זוג, ויודע מה?
אחרי שהוא יפסיק להסתנוור מהאשליות של עצמו ויואל בטובו לפקוח ת'עיניים שלו,פתאום הוא לא יאמין כמה בנות באמת מדהימות מסתובבות לידו ואחת מהן, נקבעה לו משמיים כאשתו, רק שהיא הייתה כאן כל הזמן, זה פשוט הוא שעד עכשיו התעקש לא לראות.
ובינתיים, כדאי לך לכוון בשביל החבר שלך כל בוקר בשם ומלכות:
"ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, פוקח עוורים"
זה לא הבנות היפות, זה העיניים העצומות...
ויש מצב שאחרי כל כך הרבה זמן, אתה נבחרת לשליח שיגיד לו את זה.

אלול מועיל! בשורות טובות ושמחה אמיתית

אבינועם
avinoam811@gmail.com




כתבות נוספות