שאל את הרב

רצון בבת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/03/11 12:51 יח באדר ב'

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב

יש לי חברה שיש לה 3 בנים, והיא רוצה להביא בת

היא כל הזמן מנסה אבל יוצא לה בן, והיא לא רוצה והיא נכנסת לדכאון ולחץ.. היא בת 40 בערך..

חפשתי במחשב אם יש תפילה לבת וראיתי את ההודעה הזאת:

"שלום

חז``ל ייעצו שאם רוצים להביא בת יראו שהגבר ימהר להזריע את זרעו לפני שהאשה גומרת להזריע את זרעה. וכמובן שתפילה על הדבר, מהאיש והאשה בנוסח כזה:

רבונו של עולם הנה ציוותנו בתורה לקיים מצוות פריה ורביה ולפי שפירשו לנו חכמינו זכרונם לברכה שלקיום מצוה זו יש להוליד גם בת מלבד הזכרים, לכן באנו להתחנן לפניך שתשים עין על השתדלותינו בקיום מצוה זאת, ותזמין לנו ללדת בת לכוונת קיום מצוה זו ובכן יהיה רצון מלפניך שבנינו ובנותינו יהיו מוצלחים ומוכנים לגדול בתורה ובמידות ישרות כרצונך הטוב עמנו אמן.

ותפילה תמיד מועלת, ובפרט כשכוונתכם להוליד בת יהיה בכדי לקיים את המצווה. אולם כמובן שלכל זה יש מקום רק אם אתם שומרים טהרת המשפחה.

בהצלחה, מנשה ישראל"

זה נכון ככה?

אבל בבקשה כבוד הרב, תסביר לי את החלק הראשון, כי אני לא מבינה בזה.. ממתי לאישה יש זרע? ומה זאת אומרת שהוא קודם או שהיא קודם? לא הבנתי..

תודה רבה

מיטל

תשובה


שלום וברכה

אני מכיר היטב את הנושא. אני חבר בוועדה המופקדת על היתרים לבחירת מין העובר לפני הריון (על ידי הפריה חוץ גופית), ונפגש עם זוגות שבשל העובדה שהם חושבים שהדבר מותר – הם נכנסים לדיכאון עמוק. חבל על כך. צריך לשמוח על ילדים בריאים ומאושרים, ולא לשעבד את החיים ואת התודעה בשל מין הילדים.
העצות הרפואיות של חז"ל אינם משהו מעשי שאנו נוהגים בו.
אפשר כמובן להתפלל, לפני הריון.

כל טוב

כתבות נוספות