שאל את הרב

ריקודים מעורבים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/03/09 14:50 א בניסן התשסט

שאלה

הרב שלום, ותודה מראש על התשובה..

שלשום התחתנה בת דודה שלי והיא חילוניה. והחתונה היתה מעורבת. אני כן רקדתי בה אבל לא באופן פרוע. אלא סתם היתי ליד נשים ומחאתי כפים. זה די התחלק לפעמים ככה שהיתה קבוצה של נשים וקבוצה של גברים שרקדו אבל בלי מחיצה.

האם יש הקלה בענין זה? כי אני לא אוהבת סתם לשבת ולא להשתתף בשמחת הכלה והחתן.. ככה לא משמחים אותם. וזה לא שאני רוקדת עם בן והוא נוגע בי .. זה רק למחוא כפים בין הרוקדים וקצת לרקוע ברגלים. יש הרבה שרוקדות ככה בחתונה (בין אם אלו דתיות ובין אם הן חילוניות). ואם אני לבושה בלבוש צנוע אז בכלל זה נראה לי בסדר.

האם יש הקלה?

דבר שני, יש לי שאלה בנוגע לנישואי שחוק על מקרה שקרה ממזמן. אני היום בת 19 וחצי בערך,וזו שאלה על מצב שנקלעתי בו כשהיתי בבית הספר היסודי. אני אפילו לא בטוחה שהמקרה קרה או סתם חלמתי אבל, תודה לה', יש לי זכרון טוב ולכן נדמה לי שהוא קרה.

כשהיתי בערך בכיתה ה או ו או אולי כיתה יותר נמוכה, היה שוק פורים בפורים והתחפשתי לאיזושהי מלכה. יתכן שנראיתי כמו כלה. והיה איזשהו ילד שגדול ממני בשנה או שנתים או יותר, אבל מקסימום הוא היה בכיתה ו'. לא הכרתי בכלל את הילד הזה. לא ידעתי מי זה וגם לא מה השם שלו ולא היתי חברה שלו.והיתי שם ופתאם ראיתי אותו והוא ראה אותי ונדמה לי שהוא שאל "התנשאי לי". עד כמה שזכור לי לא היה אף אחד באיזור. אבל אני לא בטוחה במאה אחוזים. הייתי ילדה ביישנית ודומני שלא עניתי אלא פשוט הלכתי או ברחתי משם. מה עלי לעשות עם זה? עלי לפנות לאנשהו? חברה שלי ספרה על איזשהו בחור שמתחתן ועל פי התיאור החיצוני יתכן שזה הוא. מה לעשות??

בס"ד אני מקווה שיהיה בסדר.

תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

אין לרקוד ריקודים מעורבים. גם לא בשעת הדחק.
אם המעגלים מחולקים – יש צורך מלכתחילה במחיצה. לפעמים בשעת הדחק שהמחיצה לא נמצאת וזו חתונה שרוקדים בפועל בנפרד – יש להקל רק למצבים הבעייתיים האלה, כדי שלא לפגוע בשמחת החתן והכלה.
קשה להגדיר מהו בדיוק ריקוד, ומתי דבר הופך מעמידה סתם לריקוד. את זה את יכולה לראות לבד בשטח.

אין את צריכה לחשוש מכל הסיפור הזה שהיה בבית הספר היסודי.
אפשר שהוא כלל לא היה* הוא כנראה לא היה בגיל בר מצווה שקידושיו קידושין* את לא היית בגיל שאת יכולה לקבל קידושין* הוא לא נתן לך שום דבר* לא היו עדים – ועוד ועוד. את יכולה להפסיק לחשוש לכך, ובעזרת ד' להקים את ביתך בקדושה ובשמחה.

כל טוב

כתבות נוספות