שאל את הרב

ריקודים מעורבים

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 15/03/07 09:54 כה באדר התשסז

שאלה

שלום רב, ותודה מראש שאתם מפנים לי מזמנם היקר....

לאחרונה התחזקתי והתחלתי לשמור נגיעה ברוך ה'..

בתחילה לא הבנתי מה משמעות הדבר "שמירת נגיעה" אך עם הזמן לאט לאט התחלתי להבין..

השבוע היה לבן דוד שלי בר מצווה ואז עלתה במוחי המחשבה "כעת את שומרת נגיעה, שזה אומר אינך יכולה לרקוד בריקודים מעורבים.." ואז הבנתי שיש לזה מלא השלכות ושמירת נגיעה זה לא עניין בפני עצמו...אני לא מתחרטת על כך שאני שומרת נגיעה , ההפך הוא הנכון אנ שמחה ומאושרת שסופסוף הבנתי שזה הדבר הנכון שאותו הייתי צריכה לעשות כבר ממזמן, רק רציתי לשאול משהו..

באירוע, היו ריקודים נפרדים ברוך ה', אך לא הבנתי משהו..הצלם הרי מצלם גם אצל הנשים(שלא נראה לי ששיש בזה בעיה שהרי זה אומן הטרוד במלאכתו, לא?!) בכל אופן מה שכן הציק לי זה היה שמה שהוא צילם הראו את זה בפלזמות(טלויזיות ענק) שזה אומר שכל האורחים ראו אותנו, האם אין בזה איסור מסויים?! שהרי מה כל הקטע שנרקוד בנפרד..? גם משום איסור צניעות, שמירת נגיעה וכו'..אבל לראות אותנו האם זה מותר?! אפילו שאנו רוקדות לבד..!?

תודה רבה..

נ.ב- אם כבר העלתי את הנושא אז ישנה עוד שאלה, אם תוכלו לענות לי עליה בבקשה, בקשר לשחייה מעורבת, ברור לי הדבר שאיני יכולה לשחות בבריכה/ים מעורב/ת...אך שאלתי היא האם אני יכולה ללכת לבריכה או לים שהם מעורבים לא ע"מ לשחות אלא להיות עם חברות , משפחה לדוגמא?!

(מיותר לציין שאני אהיה לבושה כראוי..!)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בעזה"י

שלום,

כמה שמחתי לשמוע שלא רק שאת מתחזקת- את גם מרגישה טוב עם זה ומרגישה שאת עושה צעד נכון (וזה לא פחות חשוב מלעשות את הצעדים הנכונים עצמם...)

בדור שלנו שכל כך גס לבב ואטום ממראות של חיצוניות, שנוהה אחר המראה, האופנה והלבוש (ובעיקר אחרי חוסר הלבוש...) מאד קשה לפעמים לקום ולהגיד- זה לא נכון!
מגיע לך הרבה קרדיט על האומץ ועל הערכה.

לשאלות:
יש פוסקים שהקלו לצלם גבר לצלם נשים רוקדות, כמו שציינת משום שטרוד במלאכתו, ויש רבים שמשתדלים למצא לארוע שלהם צלמת (ויש כמה ממש טובות!!!) וזה ראוי ויפה יותר.
יש בעיה להקרין על המסכים את הבנות שרוקדות...
אין לי יותר מה להוסיף מלבד לבקש מעורכי הארועים להמנע מזה ואנחנו המוזמנים, פשוט לא נסתכל או נצא...

אני בטוח שזה נובע מחוסר מחשבה ובודאי לא מכוונה רעה...

אשר לבריכה/ים- בעקרון מותר לאשה (לא לגבר) להגיע לחוף מעורב אם לבושה כראוי- זוהי ההלכה היבשה.
מאידך, יש היום מעיין "מאבק" על נושא הרחצה הנפרדת משום שאיך שהוא ומסיבה לא ברורה נוצר הרושם שאפשר להקל בזה או שזה לא נורא- מרן ראש הישיבה אמר לי שאיננו רואה שום צד להקל בזה ואני מקפיד מאד לא ליצור לגיטימציה או רושם כאילו זה מותר.
שורה תחתונה:
עדיף שלא...
בחוף ים שאף אחד לא מכיר אותך- אם זה מאד חשוב לך יש מקום להקל לאשה בלבד ובתנאי שלבושה כראוי...


בברכה,
אור
צוות ישיבת צפת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות