שאל את הרב

רוצה להיות דוגמנית

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/09/03 14:43 כג באלול התשסג

שאלה

אני בחורה חילונית שהכרתי את הדת רק בצבא. אני נמצאת בסיום השירות הצבאי שלי. ראיתי בחורים דתיים רציניים שמאוד מאוד ענינו אותי, אבל הם היו מסוגרים כלפי כמו שהיו כלפי כל אחת מהבנות החילוניות שבגדוד. נורא רציתי ללמוד על העולם שלהם ומצאתי לי את האתר שלכם "כיפה" דרכו אני לומדת על החיים הדתיים. הטוב והרע שבו. כל הכבוד למפעל הזה.

נתקלתי בתשובה על ה"מוסר שלומדים מדוגמנית". https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=32069

זה עניין אותי מאוד כיון שזו התוכנית של החיים שלי. לא נעים לי לומר על עצמי שאני יפה, אבל קיבלתי כמה הצעות ללכת לסוכנות דוגמנות. עד שקראתי את התשובה שלך לא היה לי שום ספק שזה מה שאני הולכת לעשות אחרי הצבא.

אני רוצה שתענה לי בכנות. האם מה שעניתי לאותה בחורה הוא "לדתיים בלבד". או גם לחילונים כמוני. אני מקווה שתענה לי בכנות.

בתודה מראש

תשובה

בס"ד

זו שאלה קצת קשה עבורי כיון שעולם הדוגמנות הוא לא העולם שלי. אבל בתפקידי כרב אני נפגש עם מגוון גדול של עולמות, גם עם דוגמניות.

אני רוצה לספר לך על שתי דוגמניות שהכרתי. אבל תכיני היטב את עצמך. זה ישבור לך את כל התדמית על העולם הזה. כיוון שבתפקידי כרב אני נפגש החיים האמיתיים. אלה שהאדם חי עם עצמו. לא עם העולם "הנוצץ" שמוצג לציבור, וזה שונה מאוד.

[הראשונה]
*****

זה סיפור שהתמשך כמה וכמה שנים. הוא התחיל כשלימדתי כמה שיעורים באיזה בית ספר וראיתי שם את אחת התלמידות, בחורה נאה, שבאה כל יום לבושה כאילו היא באה לחתונה. ראשה לא היה כלל בלימודים. היא היתה עסוקה כל הזמן בעצמה. איך היא נראית? איך לטפח את עצמה?

ביררתי קצת ואמרו לי כי לפני כמה חודשים היתה תחרות "יופי" במקום והיא זכתה במקום הראשון. מאז היא מהלכת כל היום כאילו היא על מסלול הדוגמנות.

כל מי שמבין קצת בחינוך כבר ראה את סוף הסיפור הזה. ניסיתי לדבר עם הוריה אבל הם היו מסוחררים מיופיה ומהצלחתה והיו שבויים בסיפורים ודמיונות על העתיד המזהיר שצפוי לה. הם קנו לה כל הזמן עוד עוד בגדים חדשים וטיפחו אותה בכיוון של דוגמנות.

התיאשתי מלעשות משהו.

למעשה, לא היה שום סיכוי לעשות משהו כנגד בחורה שרואה את עצמה דוגמנית ומלכת יופי וכד'. זה היה כוח חזק מידי לעמוד מולו.

ההמשך היה הרבה יותר גרוע ממה שחשבתי. לפני שהיא סיימה את הלימודים התלבשו עליה כי מיני אנשים שגייסו אותה למכור את יופיה. לתצוגות. ל"דוגמנות" ולהופעות. הם הרעיפו עליה בגדים ומכוניות פאר. לקחו אותה למסעדות ולבילויים נתנו לה כסף ועוד כסף ובתמורה קיבלו את גופה. היא עברה מיד ליד של מנצלים בצורות שונות. בגיל שמונה עשרה עברו עליה אולי מאה גברים שנתנו לה מה שהיא רצתה וקיבלו ממנה את מה שהם רצו.

אע"פ שכלפי חוץ היא היתה נראית מאוד מצליחנית. מבפנים היא התחילה להאכל.

אדם, כנראה, לא יכול לחיות עם מציאות כזו והראשונים שראו את זה היו ההורים שלה. כשאבא שלה ראה את הבת שלו נגמרת לו מול העינים הוא בא אלי שאעזור לו. כולו בוכה. הוא עוד החזיק את עצמו, האמא היתה בהתמוטטות גמורה.

לא יכולתי לעזור. היא היתה כל כך "שבויה" בידי אנשים שניצלו אותה. שנתנו לה "כלום" ולקחו ממנה את "הכל". הם רצו להפיק מיופיה את המקסימום בשביל עצמם וכאילו נתנו לה. אבל לקחו את הכל הכל הכל. הם שילמו לה במטבעות נחושת שחוקות והיא מכרה להם את גופה וגם את נשמתה.

הסיפור של "הסמים" שעתידים להגיע היה צפוי יותר מכל דבר. אני לא יודע אם זה בא מהגברים המנצלים, שיוכלו לשעבד אותה יותר טוב. אולי זה בא ממנה. אולי היא לא יכלה להשלים עם עובדת שהיא מוכרת את גופה לבעלי תאווה. היא כנראה ידעה שההבדל בינה לבין "פרוצה" שבשוק הוא,,,, רק במחיר. שהמחירים שלה הם רק קצת יותר יקרים מזו שעומדת בפינת הרחובות. שהיא עושה את זה באופן אלגנטי. היא היתה הראשונה שידעה את זה. וברחה אל הסמים. אל עולם הדמיון.

הסמים סיימו את המלאכה שהתחילו ה,,,,,הורים שלה. בגיל עשרים ושלוש קברנו אותה!!

שנים רבות אחר כך שאלתי את עצמי: האם הייתי יכול למנוע את ההתדרדרות הזו, התדרדרות שהיתה כל כך צפויה מראש?

אני מוצא את עצמי מהפך בדעתי אולי הייתי יכול לעשות כך או לומר אחרת? אולי הייתי יכול להציל אותה?

עכשיו שאת שואלת את שאלתך. אני צועק אליך בכל כוחי: [אל תלכי לשם!!]

אולי בזה אני מתקן קצת את מה שלא עשיתי עם הבחורה הזו.


[השניה]
*****

השניה עדיין חיה ומככבת על המסלולים ודפי העיתונים. כמו הראשונה "בימיה הטובים" כולם רואים בה היום סיפור של הצלחה ואולי אף מקנאים בה.

ומה האמת?

הכרתי את הדוגמנית הזו כשהייתה קטנה. היא עברה מסכת של התעללויות מיניות קשות מאוד מצד בני משפחתה. ניצול מיני מהכיוון היותר מחפיר שלו. בקטע הזה אני הייתי מעורב, בקושי בקושי הצלחנו לחלץ אותה משם.

שמא תשאלי, מה הקשר לדוגמנות? להפך – אולי אפשר לומר שהיא הצליחה לשקם את עצמה בהצלחה.

[ובכן קיראי את הנתונים.]

70% מכלל הזונות, החשפניות והדוגמניות שחושפות את עצמן - עברו התעללות מינית בילדותם.
90% מהזונות ממין זכר - גם הם עברו התעללות מינית בילדות.

המספרים הללו הם מספרים שעולים ממחקרים שנערכו במקביל בכמה וכמה מקומות בעולם. ההבדלים בין מקום למקום הם הבדלים של אחוזים בודדים בלבד. התמונה הכללית מאוד מאוד ברורה.

[מה הקשר?]

הפסיכולוגים שניתחו את הנתונים הללו מעריכים אלה שעברו את הניצול הנורא הזה מפתחים דחייה כלפי עצמם וזלזול כלפי גופם. הילדה שמנוצלת על ידי מבוגר היא חסרת אונים. היא מרגישה שזה "מלוכלך" ולא טוב. אין לה שום דרך להתגונן מפני זה.

בדרך כלל זה קורה יותר מפעם אחת ובדרך כלל הילדה גם מאוימת על ידי המנצל שלא לספר לאחרים כי אם תספרי "אני אגלה לאחרים שאת עושה כך וכך". הילדה מעמיקה את התחושה הנוראה הזו ומפתחת לה כל מיני הסברים ותירוצים למה זה קורה לה. כתוצאה מכך קורים שני הדברים הבאים.

[א – "זילזול"] הזלזול שהיא מזלזלת בעצמה גורם לכך היא מפקירה את עצמה. כבר מימלא ניצלו אותי ומימלא הגוף שלי – כבר לא שלי. מימלא נגעו בי ולכלכו אותי וכו'.

[ב – "חיזוקים"] האישיות שלה כל כך נפגעת. היא מרגישה כל כך חלשה מבחינה נפשית וצריכה לקבל "חיזוקים" מאחרים. היא צריכה כל הזמן "אישורים" שהיא יפה ומקובלת וטובה וכו'. היא מקבלת את האישורים הללו אבל הם ניתנים במחיר כבד מאוד. הם מועילים לאותו רגע. אבל היא כבר נמצאת בסחרור.
כדי לקבל את החיזוקים האלו היא צריכה שוב למכור את עצמה ולזלזל בגופה. והגלגל ממשיך להסתחרר לו.

למה הדבר דומה?

למי שמרגיש צרבת חריפה בגרון בגלל הסיגריות שעישן אתמול. קם בבוקר ומעשן עוד שתי סיגריות להעביר את הצרבת של אתמול. הוא לא יצא מזה לעולם בדרך הזו.


[בקיצור. ]את רואה שמבחוץ החיים אולי "נוצצים" אבל באמת של החיים – אלו חיים מאוד מאוד כואבים.

אני לא מכיר את המצב אצל האחרות, אבל את יכולה לקרוא בעצמך את הנתונים המחקריים. למען האמת אם תקראי בין השורות של מה שמתפרסם מידי פעם על חייהם של הבנות הללו. תוכלי לראות בעיניך כי מה קורה שם באמת - זו לא מציאה גדולה.

[ולסיום] כיוון שלא גיליתי איזה סודות מאוד נסתרים את יכולה - בצדק - לשאול איך זה שיש בחורות שנמשכות לעולם הזה? ובכן את יכולה לראות שה"יפות האמיתיות" אלה שיכולות ללכת לשם ו"להצליח בגדול" בכלל לא חושבות לכיון הזה. יש להן כבוד והערכה לעצמן. המתנה היפה שהן קיבלו מאלוקים רק מחזקת אותן [והן לא הולכות למכור את המתנה הכי טובה שיש להן - למכור את היופי שלהן בשוק השחור].

אלה שיודעות והולכות לזה משלות את עצמם שהם יכולות לקחת רק את "הטוב" ולהזהר מ"הרע". אבל,,,, [זה השקר היותר גדול של החיים.

אין!
אין !!
אין !!!
אין ארוחות חינם!!!!]


בהצלחה!

כתבות נוספות